Τοπικά

Αγωνία και ανησυχία εμπόρων για τις εξελίξεις με Frigoglass και αυτοκινητόδρομο

Γράφτηκε από Westcity Team
 
 
 
 

Τη δική του διάσταση, η οποία μάλιστα απλώνεται σε ευρύτερα και πιο καίρια επίπεδα, έδωσε μέσω τοποθέτησής του στην «Π»…

…ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Δύμης Κώστας Ρέλλος για το θέμα του λουκέτου που έβαλε πριν λίγο καιρό η Frigoglass στο εργοστάσιό της στην Κάτω Αχαϊα.

Η αρχική και κύρια ερώτηση προς τον κ. Ρέλλο ήταν πόσο έχει επιδράσει στην αγορά της Κάτω Αχαϊας το κλείσιμο της Frigoglass.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, όμως, με έναν πολύ συγκροτημένο και μεστό από επιχειρήματα λόγο, προχώρησε πολύ πιο πέρα την υπόθεση και εξέφρασε την αγωνία του, όσο και την ανησυχία του, για το γενικότερο μέλλον της περιοχής, ειδικά μετά από τις εξελίξεις και στο μείζον θέμα της Πατρών-Πύργου.

«Δυστυχώς, όλοι εμείς οι φορείς μείναμε αμέτοχοι στην ανικανότητα και στην μικρότητα αυτών που αποφασίζουν για τη χώρα χωρίς κανένα όραμα», εξέφρασε την απογοήτευσή του, και συνάμα την αγωνία του, ο κ. Ρέλλος.

Δείτε την πλήρη τοποθέτησή του:

-«Στον απόηχο του κλεισίματος του εργοστασίου της Frigoglass τα συναισθήματα είναι πολύ βαριά για όλους μας. Η Frigoglass ήταν συνδεδεμένη με τη πόλη της Κάτω Αχαΐας και την ευρύτερη περιοχή πάνω από 40 χρόνια. Εφτασε δε, στην μεγάλη τηs ακμή να απασχολεί 500 και πλέον εργαζόμενους. Εκτός από την τεράστια οικονομική προσφορά που είχε, όπως καταλαβαίνετε, στην περιοχή μας, είχε και σημαντική προσφορά στην ανάπτυξη δεξιοτεχνίας και ειδίκευσης στον εργαζόμενο. Η απώλεια της Frigoglass είναι πολύπλευρη και δεν είναι μετρήσιμη. Μετράται όμως το πιο σημαντικό από όλα: οι 100 συνάνθρωποι μας που είναι σήμερα χωρίς τη δουλειά τους».

-«Ομως εδώ αρχίζει η ευθύνη όλων μας. Ο καινούργιος οδικός άξονας Πάτρας-Πύργος-Τσακώνικα εδώ και πολλά χρόνια μελετάται, σχεδιάζεται, ξαναμελετάται, ξανασχεδιάζεται και στο τέλος αποφασίσαμε ότι δεν χρειάζεται ή ότι δεν μας συμφέρει να συνδεθεί άμεσα το λιμάνι της Πάτρας με τη ΒΙΠΕ, ότι δεν χρειάζεται ή δεν μας συμφέρει να φτάσει το τρένο στη ΒΙΠΕ. Δεν χρειάζεται και δε μας συμφέρει να έρθει το φυσικό αέριο στην ΒΙΠΕ. Δεν μας χρειάζεται να δημιουργήσουμε τις συνθήκες και τις προϋποθέσεις να γίνουν καινούργια εργοστάσια στην ΒΙΠΕ, δεν μας χρειάζεται να δημιουργηθούν καινούργιες θέσεις εργασίας».

-«Αυτό, βέβαια, που ακούγεται από όλους εμάς τους κοινούς θνητούς δεν είναι φυσικά μεγαλεπήβολο. Είναι το αυτονόητο εν έτη 2020. Το έχουν κάνει χώρες πολύ νωρίτερα από εμάς. Αυτά είναι πλεονεκτήματα που μπορείς να δημιουργήσεις έναντι των ανταγωνιστών σου σ’ αυτή την παγκοσμιοποίηση. Εκτός αν θέλουμε να γίνουμε το χαμηλό μεροκάματο της Ευρώπης!

Μετά από αυτές τις αποφάσεις που πήραν οι αρμόδιοι και γίνεται ένας τέτοιος δρόμος που δεν θα αφήσει με το πέρας του ούτε μια θέση εργασίας, είναι υποκριτικό να βγάζουμε ψηφίσματα συμπαράστασης και αλληλεγγύης για τους απολυμένους της Frigoglass».

«Ηταν μοναδική ευκαιρία στη περιφέρειά μας, που είναι στις τρεις πιο φτωχές της χώρας μας, να επέλθει η περιβόητη ανάπτυξη. Δυστυχώς, όλοι εμείς οι φορείς μείναμε αμέτοχοι στην ανικανότητα και στην μικρότητα αυτών που αποφασίζουν για τη χώρα χωρίς κανένα όραμα».

-«Κι αν θέλουμε να δούμε την προσφορά της Frigoglass στη δική μας μικρή κοινωνία, σε σχέση με αυτό το τεράστιο σε οικονομικό μέγεθος έργο, αυτού του οδικού άξονα, είναι σίγουρα υπέρ της Frigoglass. Δεν παραβλέπουμε βέβαια ότι αυτό το κατώτατο των περιστάσεων έργο θα μας προσφέρει τη μέγιστη ασφάλεια στις μετακινήσεις μας, που είναι ένα από τα ζητούμενα.

Τέλος ελπίζω και πιστεύω αυτά τα παιδιά με τις τεχνικές και τα προσόντα που διαθέτουν από ένα τέτοιο περιβάλλον θα βρουν γρήγορα δουλειά…».

Άρθρο του Χρήστου Βεργαναλακη για το pelop.gr