Τοπικά

Πατρών – Πύργου: Ο Κ. Καραμανλής μιλά ανοικτά για εγκατάλειψη του ΣΥΡΙΖΑ και επαναδημοπράτηση

Γράφτηκε από Westcity Team
 
 
 
 

Στάση αναμονής τηρούν τοπικοί πολιτικοί και αυτοδιοικητικοί παράγοντες, περιμένοντας να ξεκαθαρίσουν πλήρως οι προθέσεις της νέας κυβέρνησης για την Πατρών-Πύργου.

Το θέμα με την τύχη της διαδικασίας δημοπράτησης του αυτοκινητοδρόμου σε οκτώ εργολαβίες, απόφαση την οποία έλαβε η προηγούμενη κυβέρνηση, ανέδειξε η «Πελοπόννησος» αμέσως μετά την εκλογή της νέας κυβέρνησης.

Πλέον η υπόθεση λαμβάνει πανελλαδικές διαστάσεις καθώς ο νέος υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, μιλά ανοικτά για εγκατάλειψη των διαδικασιών που ακολούθησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και επαναδημοπράτηση του έργου, στη βάση μίας και ενιαίας εργολαβίας, διαδικασία που είχε υιοθετήσει η κυβέρνηση του κ. Σαμαρά το 2014.

Στην ακύρωση των δημοπρασιών για το Πάτρα – Πύργος, έργο προϋπολογισμού 450 εκατ. ευρώ, αναφέρθηκε χθες το «Βήμα της Κυριακής» μεταφέροντας δηλώσεις του προέδρου της επιτροπής παρακολούθησης του έργου σε επίπεδο Περιφέρειας, Δημήτρη Κωσταριά και του προέδρου του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος Βασίλη Αϊβαλή. Και οι δύο εκτιμούν ότι η επαναδημοπράτηση, αφενώς θα προκαλέσει νέα καθυστέρηση στην έναρξη του έργου και, αφετέρου, υπάρχει κίνδυνος να χαθεί κονδύλι 300 εκατ. ευρώ με το οποίο χρηματοδοτεί το έργο η ΕΕ μέσω του ΕΣΠΑ.

Το μήνυμα του νέου υπουργού χθες στο «Βήμα» ήταν ότι, τόσο για Πάτρα-Πύργος όσο και για το ΒΟΑΚ (οδικός άξος βόρειας Κρήτης και την Αμβρακία (έργα προϋπ. 2 δισ. ευρώ) «εξετάζονται όλες οι εναλλακτικές λύσεις».

Τόσο ο κ. Κωσταριάς όσο και ο κ. Αϊβαλής μετέφεραν χθες στο «Βήμα» τον προβληματισμό τους με βάση και πρόσφατες δηλώσεις τους στην «Πελοπόννησο».

Μιλώντας στη χθεσινή «Πελοπόννησο της Κυριακής» και τον Μιχάλη Βασιλάκη, ο πρώην υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης αμφισβητεί κατά πόσο μπορεί να δημοπρατηθεί εκ νέου η Πατρών σε μια εργολαβία, όπως την είχε παραλάβει το 2014 απο τον προκάτοχό του κ. Χατζηδάκη.

«Δύσκολη ”εξίσωση” που κατά πάσα πιθανότητα δεν θα βρει λύση, θεωρούν στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου την απόπειρα ακύρωσης του έργου της οδικής σύνδεσης Πάτρας – Πύργου» αναφέρει και η «Καθημερινή». Οπως επισημαίνεται στο σχετικό δημοσίευμα «είναι εξαιρετικά αμφίβολη η εξασφάλιση νέας κοινοτικής χρηματοδότησης σε περίπτωση που το έργο ματαιωθεί, κάτι που σημαίνει ότι το Δημόσιο πρέπει να στραφεί σε άλλες μορφές άντλησης κεφαλαίων, πολύ ακριβότερες απ’ ό,τι σήμερα». Η «Καθημερινή» σημειώνει ότι «η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών χρειάστηκε 18 μήνες συνεχούς ανταλλαγής εγγράφων και φακέλων, έως ότου αποσπάσει το πολυπόθητο ‘ναι’ των υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και να λάβει τη χρηματοδότηση για το έργο».