Τοπικά

Μέχρι τέλος Ιανουαρίου η προκήρυξη για την Πατρών Πύργου

Γράφτηκε από Westcity Team
 
 
 
 

Τις αμέσως επόμενες μέρες αναμένεται η προκήρυξη για τη δημοπράτηση του 2ου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, έπειτα από τις πληροφορίες που ήρθαν τις προηγούμενες ημέρες πως στις 8 Μαρτίου θα δημοπρατηθεί και το πρώτο τμήμα.

Αυτό, σύμφωνα με στελέχη του Υπουργείου Υποδομών που όπως λένε θα γίνει μέχρι το τέλος Ιανουαρίου.

Η οκταπλή εργολαβία του έργου ξεκίνησε με τη προκήρυξη της δημοπράτησης του πρώτου τμήματος Δούναϊικα-Πύργος στις 8 Μαρτίου.

Η διαδικασία των δημοπρατήσεων θα κρατήσει όλο το χρόνο μιας και οι αργές διαδικασίες των διαγωνισμών στην Ελλάδα δεν αφήνει περιθώρια για γρήγορη ολοκλήρωση, όπως γράφει το ypodomes.com.

Αν λάβουμε υπόψιν τους χρόνους δημοπράτησης του πρόσφατου παρελθόντος τότε θα δούμε εκκίνηση των έργων (αν δεν έχουμε εμπλοκές λόγω προσφυγών μεταξύ των διαγωνιζομένων) από τα τέλη του έτους και λειτουργία περί το 2020.

Στα θετικά συνυπολογίζουμε την απουσία απαλλοτριώσεων που αποτελούν το Νο1 πρόβλημα στην παραγωγή έργων της χώρας και την μέχρι τώρα μικρή εμπλοκή σε αρχαιολογικές ανασκαφές.

Το τμήμα Πάτρα-Πύργος μήκους 74χλμ αναμένεται με την ολοκλήρωση του (και αφού έχει ολοκληρωθεί το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα) να μικρύνει τη χρονοαπόσταση ανάμεσα στις 2 πόλεις σε μόλις 30 λεπτά ενώ για την Αθήνα θα απαιτούνται περίπου 3 ώρες.

Όλα αυτά σε ένα δρόμο με προδιαγραφές κλειστού αυτοκινητόδρομου που περιλαμβάνουν 2 λωρίδες+ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας.

Στην απόσταση των 74 χιλιομέτρων θα υπάρχουν και 8 ανισόπεδοι κόμβοι. Πρόκειται για τους κόμβους Μιντιλογλίου, ΒΙΠΕ, Κάτω Αχαΐας, Βάρδας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αμαλιάδας και Πύργου.

Από το συνολικό μήκος του νέου τμήματος του αυτοκινητόδρομου τα 13 χλμ. αποτελούν διαπλάτυνση και βελτίωση της χάραξης του υφιστάμενου οδικού άξονα, ενώ τα υπόλοιπα 61 χλμ. διαμορφώνονται με νέα χάραξη.

Η κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος αποτελεί ακόμα μία σαπουνόπερα στα κατασκευαστικά χρονικά της χώρας, σύμφωνα με το ypodomes.com.

Εντάχθηκε στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού από το 2001, δημοπρατήθηκε μαζί της το 2005 και το 2013 λόγω της κρίσης “κουρεύτηκε” από το φυσικό αντικείμενο του έργού παρότι είχαν ξεκινήσει έργα σε ποσοστό 15%.

Ουσιαστικά στο τμήμα αυτό οφείλεται και η ονοματοδοσία του αυτοκινητόδρομου σε “Ολυμπία Οδό” καθώς η εδώ βρίσκεται η περιοχή της Ολυμπίας, παγκόσμια κοιτίδα του Ολυμπισμού.

Αποτελεί το πρώτο τμήμα της “Δυτικής Ολυμπίας Οδού” που περιλαμβάνει τη διαδρομή Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα και είναι στο μεγαλύτερο μήκος της μία παραθαλάσσια χάραξη της στη δυτική ακτή της Πελοποννήσου.

Στο τέρμα της, στην περιοχή της Τσακώνας, ενώνεται με τον αυτοκινητόδρομο Μορέα και δημιουργεί ένα ενιαίο δίκτυο σε όλη την Πελοπόννησο.

Το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό είναι μπλοκαρισμένο εδώ και χρόνια λόγω περιβαλλοντικών θεμάτων ενώ σε μελέτες είναι το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα και αναμένεται η δημοπράτηση του εντός του τρέχοντος ΕΣΠΑ 2014-2020 με πιθανότερο διάστημα δημοπράτησης το 2017.