Τοπικά

Οσα είπε ο Καραμανλής για Πατρών Πύργου και Τρένο

Γράφτηκε από Westcity Team
 
 
 
 

«Λιμάνι χωρίς σιδηρόδρομο είναι κωμικό και να το συζητάμε…» υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, από το βήμα του RGC και τόνισε ότι μέσα στην επόμενη εξαετία το σύγχρονο τρένο θα φτάνει στο λιμάνι της Πάτρας.

Αναφερόμενος στην υπογειοποίηση μήκους 5,16 χλμ της σιδηροδρομικής γραμμής προκειμένου το τρένο να φτάσει στο λιμάνι αποκάλυψε ότι δεν έγινε δεκτό από την Κομισιόν το σχετικό αίτημα για υπογειοποίηση και των 9 χλμ. καθώς το κόστος θα ξεπερνούσε τα 550 εκ. ευρώ. Επιπλέον, ήταν αδύνατο επειδή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε χρηματοδοτήσει ήδη ένα άλλο έργο, τον προαστιακό.

Ο Κ. Καραμανλής είπε ότι το έργο είναι έτοιμο να ξεκινήσει και εστίασε στις αναπλάσεις που θα γίνουν στα τμήματα της γραμμής που θα γίνει η υπογειοποίηση. Υποστήριξε ότι με το σύστημα της μελετοκατασκευής, θα μειωθούν οι καθυστερήσεις και πρόσθεσε ότι τα έργα αυτά θέλουν έναν πολύ καλό σχεδιασμό και συνεννόηση με την ΕΕ, η οποία μετά το 2015 έχει σταματήσει να δίνει χρήματα στις χώρες του Νότου κατά το δοκούν, αλλά ζητά μελέτη κόστους – οφέλους. Ωστόσο, οι συγκεκριμένες μελέτες είναι σύνθετες και απαιτούν εξαιρετική τεκμηρίωση χωρίς εκπτώσεις στα προαπαιτούμενα για να μην μπει ένα έργο σε περιπέτειες.

«Οταν εξαγγέλλουμε ένα έργο πρέπει να είμαστε απόλυτα σίγουροι για τη χρηματοδότηση, για τη χάραξη – από πού θα περάσει ο σιδηρόδρομος, από πού θα περάσει ο δρόμος – και για το χρονοδιάγραμμα», σχολίασε ο Κ. Καραμανλής.

Χαρακτήρισε, δε, την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα και τη σύνδεση με το λιμάνι ένα εμβληματικό έργο.

Για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, ο Κ. Καραμανλής είπε πως θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024. Σημείωσε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εξασφάλισε τη χρηματοδότηση του έργου, το ενέταξε στη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού, πήρε το πράσινο φως από την Κομισιόν και περιμένει τώρα την οριστική συγκατάθεση και από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού.

«Τέρμα η καρμανιόλα», τόνισε και υπενθύμισε ότι μέσα στο καλοκαίρι ξεκινά η εργολαβία και για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα δρόμο, έως να κατασκευαστεί ο νέος, ύψους 30 εκ. ευρώ, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στην Ελλάδα.

Ο Ασάφ Χατζίγιεφ (Secretary General, Parliamentary Asembly of the Black Sea Economic Cooperation) μίλησε για την σημασία της Παρευξείνιας τράπεζας αλλά και την ανάγκη μεγαλύτερων συνεργασιών στους τομείς των μεταφορών και της επικοινωνίας. Αναγνώρισε την πρόοδο των τελευταίων ετών και ζήτησε μεγαλύτερη προσπάθεια για ενδυνάμωση της εδαφικής συνεργασίας μεταξύ των χωρών για την ευημερία των κρατών.

Με τη σειρά του ο Παναγιώτης Χατζηνικόλας (διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού) τόνισε πως η βιώσιμη ανάπτυξη είναι συνδεδεμένη με την προσβασιμότητα και εξήγησε το προηγμένο σύστημα εντοπισμού φθορών του οδοστρώματος με αισθητήρες κινητού τηλεφώνου που χρησιμοποιεί η εταιρεία.

Ο Ροδιανός Αντωνακόπουλος (διευθύνων σύμβουλος της Νέας Οδού) ανέφερε πως στον αυτοκινητόδρομο έχουν εγκατασταθεί ηλεκτροφορτιστές στους 17 από τους 19 σταθμούς ενώ, έχει αντικατασταθεί ο στόλος του αυτοκινητόδρομου με ηλεκτρικά οχήματα.

Ο Αριστοτέλης Σπηλιώτης τόνισε πως η Παρευξείνια Τράπεζα, στην οποία είναι γενικός γραμματέας, στοχεύει στη μεγιστοποίηση του αναπτυξιακού αποτυπώματος θέλοντας να τονίσει τη διαφορετική προσέγγιση που έχει σε σύγκριση με μία συμβατική τράπεζα.

Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος Γιάννης Πολίτης.