Τοπικά

Σπίρτζης – Τυπικές διαδικασίες απομένουν μέχρι να αρχίσει η Πατρών Πύργου

Πατρών Πύργου , Τυπικές διαδικασίες
Γράφτηκε από Westcity Team
 
 
 
 

« Τυπικές διαδικασίες απομένουν μέχρι να αρχίσει η Πατρών Πύργου », δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης σε συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7».

«Αυτό που έχουμε να κάνουμε και είναι έτοιμη η υπηρεσία, είναι, να συντάξει τα σχέδια των αποφάσεων των διαγωνισμών, των συμβάσεων δηλαδή και να σταλούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο και οι οκτώ συμβάσεις, προκειμένου στη συνέχεια να υπογραφούν από τους προσωρινούς αναδόχους ή αν δεν έχουν τα τυπικά χαρακτηριστικά που ορίζει ο νόμος, από τους επόμενους που μετείχαν στο διαγωνισμό».

Ενδιαφέρον έχει, ωστόσο ότι ο υπουργός κράτησε αποστάσεις ως προς το ερώτημα της διασφάλισης της φερεγγυότητας των μειοδοτών:
«Ευτυχώς με την επιλογή που κάναμε, δεν είναι δέσμια η χώρα και η περιοχή από μια κοινοπραξία. Και σε περίπτωση που δεν προχωράει το έργο, να έχει δεμένα τα χέρια της για να περιμένει μερικές δεκαετίες για να ολοκληρωθεί, ή αν ο ένας, ή οι λιγοστοί ανάδοχοι έχουν άλλες σκέψεις στο μυαλό τους, να καθυστερήσει το έργο. Επομένως, υπάρχει πλέον στη νομοθεσία η δυνατότητα, εύκολα να πας στο δεύτερο, στο τρίτο και στη συνέχεια του έργου. Αρα, καλό θα είναι, όσοι όλο αυτό τον καιρό διαστρέβλωναν το τι βρήκαμε, το τι αντιμετωπίσαμε και το ποιοι έχουν την ευθύνη για το τι έγινε με την Πατρών-Πύργου, αλλά και με τη συνέχεια του αυτοκινητοδρόμου μετά τον Πύργο, να βγουν και να πουν δημόσια, να αναλάβουν τις ευθύνες τους που υπήρχαν και από τις αναθεωρήσεις τους».
Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, η έγκριση από τις Βρυξέλες σημαίνει «ότι το τμήμα Πατρών-Πύργου ξεκίνησε με τους όρους και τις προδιαγραφές που ελέγχει σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τα έργα: Να είναι βιώσιμα, να μπορείς να αποδείξεις το φόρτο κυκλοφορίας και ότι μπορεί να καλύψει αυτός ο φόρτος κυκλοφορίας, τη λειτουργία και τη συντήρηση ενός αυτοκινητοδρόμου με γεωμετρικά χαρακτηριστικά σαν αυτά του δρόμου της παραχώρησης. Δηλαδή ότι θα έχουμε διαχωριστική νησίδα, ότι θα έχουμε το συγκεκριμένο πλάτος και νησίδες σε κάθε κατεύθυνση». Στη συνέχεια, κατηγόρησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις ότι είχαν κάνει διαγωνισμό «για τα μάτια του κόσμου».
Και υπεραμύνθηκε των επιλογών του, στο ζήτημα των εκπτώσεων:
«Εάν πηγαίναμε στη λογική που πήγαιναν οι προηγούμενες Κυβερνήσεις, να εκτελέσουμε δηλαδή το έργο με μηδενικές ή πολύ μικρές εκπτώσεις, εάν επιλέγαμε δηλαδή να μειώσουμε τον ανταγωνισμό και στο συγκεκριμένο έργο και γενικότερα, δε θα γινόταν ο δρόμος. Πολύ απλά γιατί η βιωσιμότητά του, – που θα αποδεικνυόταν από τη μελέτη και από τον έλεγχο που έκαναν τα ευρωπαϊκά όργανα, – δε θα αποδεικνυόταν!».
Ως προς το ζήτημα των διοδίων, μίλησε για την αναλογική χρέωση και πρόσθεσε:
«Εχουμε εκπτωτικά προγράμματα στους εργαζόμενους. Επομένως, δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας. Αυτά τα προβλέψαμε και τα διαπραγματευτήκαμε με τις παραχωρήσεις, με τις συμβάσεις που βρήκαμε έτοιμες και δεν προβλέπονταν».