Τοπικά

Μαυραγάνης για τον κλάδο των μεταφορών

Γιώργος Μαυραγάνης παρέμβαση , γειτονιά της Παντάνασσας
Γράφτηκε από Westcity Team
 
 
 
 

Με την διοίκηση και μέλη του σωματείου φορτηγών δημοσίας χρήσης Αχαΐας…

…«Ο Φάρος» συναντήθηκε ο Αχαιός πρώην υφυπουργός Οικονομικών, Γιώργος Μαυραγάνης. Στη συνάντηση συζητήθηκε η κατάσταση στον κλάδο των μεταφορών και ειδικότερα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μεταφορείς.

Ο πρόεδρος του σωματείου Διονύσης Πλέσσας και ο επίτιμος πρόεδρος του φορέα Ανδρέας Κόρδας, από κοινού με μέλη της διοίκησης, ενημέρωσαν τον Γ. Μαυραγάνη για την στήριξη της εθνικής οικονομίας από τον κλάδο των μεταφορών, αλλά και για την πολιτική διωγμών που υφίστανται οι μεταφορείς τα τελευταία χρόνια, κυρίως λόγω αποφάσεων που στερούνται λογικής και έρχονται σε αντίθεση με όσα ισχύουν στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που προκαλεί αλυσιδωτές συνέπειες στην οικονομία και τον κλάδο είναι η απαγόρευση της κυκλοφορίας στο 70% του οδικού δικτύου της χώρας. Η συγκεκριμένη απαγόρευση εκτοξεύει τα μεταφορικά κόστη (π.χ. η διαδρομή Άμφισσα-Λαμία γίνεται υποχρεωτικά μέσω Ρίου-Αθήνας) και εξαιτίας αυτού προκαλούνται αυξήσεις στα προϊόντα και τα αγαθά που διακινούνται.

Επιπλέον, μεταφορικές εταιρείες εξαφανίζονται από τον κλάδο, καθώς δεν μπορούν να αντέξουν τον οικονομικό στραγγαλισμό από τα κόστη των διοδίων, των υγρών καυσίμων και των εργατικών εισφορών. Οι, δε, πελάτες των μεταφορικών εταιρειών αρνούνται να αναλάβουν το πρόσθετο κόστος. Οι απώλειες είναι παράπλευρες, αφού μαζί με τις μεταφορικές εταιρείες αφανίζονται και πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις στα τμήματα των αυτοκινητόδρομων που εξυπηρετούσαν οδηγούς και μεταφορείς. Η πρόταση του κλάδου, όπως την εξέφρασε η διοίκηση του σωματείου στη συνάντηση με τον Γ. Μαυραγάνη, είναι να επιστρέψουμε στο προηγούμενο καθεστώς λειτουργίας των αυτοκινητοδρόμων.

Ειδικότερα στο θέμα των υψηλών διοδίων, οι μεταφορείς προτείνουν την χρονική επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης στους αυτοκινητόδρομους κατά 20 χρόνια, ώστε να δοθεί άμεσα η δυνατότητα στην πολιτεία να μειώσει τα διόδια για όλες τις κατηγορίες χρηστών τους.

Για την συνεχή προσέλευση μεταναστών και προσφύγων στο λιμάνι της Πάτρας, γεγονός που προκαλεί οξύ πρόβλημα στις μεταφορές, η διοίκηση του σωματείου προτείνει να ληφθούν μέτρα για την άμεση απομάκρυνσή τους πολλά χιλιόμετρα μακριά από τις λιμενικές υποδομές. Επίσης, ζητούν να επιτραπεί η χρήση πλατφορμών για διακίνηση κοντέινερς στο λιμάνι της Πάτρας, κατ’ αντιστοιχία του Πειραιά και του Λαυρίου, που έχει σταματήσει εδώ και ενάμισι χρόνο, και να δοθεί απάντηση στο αίτημα για νέες γραμμές (π.χ. Τεργέστη-Πάτρα-Κωνσταντινούπολη).

Τέλος, η διοίκηση του σωματείου ζήτησε από τον πρώην Υφυπουργό να στηρίξει το αίτημά του για ένταξη του μεταφορικού κλάδου σε χρηματοδοτούμενα ευρωπαϊκά προγράμματα, με στόχο την ανανέωση του στόλου οχημάτων του, ο οποίος είναι ο παλαιότερος στην Ευρώπη.

Ο Γ. Μαυραγάνης αφού ενημερώθηκε για τα παραπάνω θέματα υποστήριξε ότι ο κλάδος αυτός της οικονομίας δεν πρέπει να αφανιστεί, αλλά να εφαρμοστούν όροι και συνθήκες που υπάρχουν και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ώστε να αποκατασταθεί ο ανταγωνισμός και να μην βρίσκονται οι ελληνικές μεταφορικές επιχειρήσεις σε δυσμενέστερη θέση.