Τοπικά

Απέρριψε η Πάτρα την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την επέκταση του σιδηρόδρομου προς Κάτω Αχαΐα

Γράφτηκε από Westcity Team
 
 
 
 

Την απόρριψη της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων  για την τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων του έργου κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Πάτρα – Αρχαία Ολυμπία που θα περνάει από την Κάτω Αχαΐα, αποφάσισε ομόφωνα η επιτροπή ποιότητας ζωής του Δήμου Πατρέων.

Ο λόγος είναι οι υψηλές ταχύτητες και τα τοιχία που πρέπει να κατασκευαστούν. Τα διερχόμενα τρένα θα αναπτύσσουν περνώντας μέσα από οικισμούς υψηλές ταχύτητες και σύμφωνα με την μελέτη προβλέπεται η κατασκευή τοιχίων 6-7 μέτρων που εκτιμήθηκε ότι θα υποβαθμίσουν τουλάχιστον έξι μεγάλους οικισμούς της πόλης.

Το πρόβλημα για την επιτροπή ποιότητας ζωής θα έχουν οι οικισμοί: Παραλία, Ροίτικα, Μονοδένδρι, Βραχναίικα, Τσουκαλέικα και Καμίνια.

Στην απόφαση της επιτροπής αναφέρεται ότι «δεν είναι επιτρεπτό τρένα ταχύτητας 120 έως 140 km/h να διέρχονται μέσα από πυκνοκατοικημένους οικισμούς με ισόπεδες διαβάσες, με τοιχεία ύψους 6 και 7 μέτρων, θάβοντας κυριολεκτικά τις υπάρχουσες κατοικίες και υποβαθμίζοντας αισθητικά και περιβαλλοντικά τους προαναφερόμενους οικισμούς».

Η αντιπρόταση είναι να γίνει παράκαμψη.

Ενας ακόμα βασικός λόγος για την απόρριψη της μελέτης από την επιτροπή είναι ότι αποκλείει τη λειτουργία τοπικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρα -Κ. Αχαΐα, όπως η γραμμή Πάτρα – Ρίο – Αγ. Βασίλειος, που θα ανακουφίσει το κυκλοφοριακό της Πάτρας, σύμφωνα με τη μελέτη που έχει γίνει για εκσυγχρονισμό της υπάρχουσας γραμμής για το συγκεκριμένο λόγο.
Η επιτροπή εκτιμά ότι θα πρέπει να μελετηθεί η παράκαμψη των οικισμών Παραλίας, Ροϊτίκων, Μονοδενδρίου, Βραχνεΐκων, Τσουκαλεΐκων και Καμινίων και η καταλληλότερη θέση κατά τη γνώμη της είναι να γίνει «παράλληλα του προτεινόμενου προς μελέτη Αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, ακολουθώντας τη νότια χάραξη, σε συνέχεια της ευρείας παράκαμψης των Πατρών».

Ορισμένες από τις σημαντικότερες διαπιστώσεις που αφορούν στο έργο και περιλαμβάνονταν στην εισήγηση για τη συζήτηση στην επιτροπή ποιότητας ζωής είναι οι εξής:

• Στη τοπική κοινότητα Ροϊτίκων θα υπάρξει ανύψωση της σιδηροδρομικής γραμμής με κατασκευή τοιχίου συνολικού μήκους 1.100 μέτρων του οποίου το ύψος είναι αυξανόμενο και στον κόμβο ΚΟ 9 θα υπερβεί τα έξι μέτρα. Σύμφωνα με τη Δ/νση Πολεοδομικού – Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού και Δόμησης του Δήμου Πατρέων, η οποία μελέτησε τον φάκελο της ΜΠΕ και τα συνημμένα σχέδια, η πιο ενδεδειγμένη λύση για το παραπάνω τμήμα είναι η βύθιση της σιδηροδρομικής γραμμής και η διέλευση της ΠΕΟ Πατρών – Πύργου με γέφυρα (ανισόπεδη διάβαση) έτσι ώστε το τοιχίο που θα κατασκευαστεί θα είναι μικρότερου ύψους.

• Διατηρούνται σχεδόν όλες οι υπάρχουσες ισόπεδες διαβάσεις δρόμων από τη σιδηροδρομική γραμμή στους κόμβους, από τους οποίους οι περισσότεροι βρίσκονται εντός αστικού ιστού, εντός εγκεκριμένων σχεδίων πόλης ή
οικισμών και δέχονται σημαντικό κυκλοφοριακό φόρτο. Επομένως υπάρχει σοβαρός κίνδυνος τροχαίων ατυχημάτων σε όλες αυτές τις θέσεις. Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Πολεοδομικού – Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού η πιο ενδεδειγμένη λύση για το παραπάνω ζήτημα είναι η βύθιση της Σιδηροδρομικής Γραμμής και η δημιουργία ανισόπεδων κόμβων.

• Επειδή η Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή διέρχεται από πυκνή αστική περιοχή και μέσα από εγκεκριμένα σχέδια πόλης και οικισμούς πρέπει να γίνει κυκλοφοριακή μελέτη για το παράπλευρο οδικό δίκτυο της σιδηροδρομικής
γραμμής.