Τοπικά

Η επιστολή των ” 14 ” σε Νικολάου και Μπαχρά

Νικολάου
Γράφτηκε από Westcity Team
 
 
 
 

Πριν από λίγες ημέρες μια ομάδα συμπολιτών μας πήρε την πρωτοβουλία και κατέθεσε στο Δήμαρχο Δυτικής Αχαΐας Χρήστο Νικολάου μία επιστολή.

Η επιστολή των ” 14 ” αφορά σκέψεις και προτάσεις σχετικά με θέματα παιδείας και τη δημοτική βιβλιοθήκη στην Κάτω Αχαΐα. Αναλυτικά :

Αξιότιμε κ. Δήμαρχε,

Ως νέοι ενδιαφερόμαστε για το μέλλον του τόπου μας και την πρόοδο της κοινωνίας. Απευθυνόμαστε, λοιπόν, σε σας, ως το πλέον αρμόδιο πρόσωπο για να διατυπώσουμε τις απόψεις μας σχετικά με τη στήριξη των Δυμαίων φοιτητών και σπουδαστών και την αναβάθμιση της δημοτικής βιβλιοθήκης στην Κάτω Αχαΐα.

Αποτελεί πραγματικότητα το γεγονός ότι η χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 πλήττει την πλειοψηφία των ελληνικών οικογενειών με βάναυσο τρόπο. Η ανεργία, η οικονομική δυσχέρεια και η επαγγελματική ανασφάλεια αποτελούν τη δυσάρεστη πραγματικότητα που βιώνουν τα ελληνικά νοικοκυριά. Οι οικονομικές δυσκολίες της εποχής μας δεν είναι δυνατόν να αφήνουν ανεπηρέαστους τους νέους και τις νέες, οι οποίοι μέσα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες έχουν επιλέξει το δρόμο της γνώσης και της μόρφωσης. Καθήκον της τοπικής αυτοδιοίκησης και ενός σύγχρονου Δήμου, που όλοι ευαγγελιζόμαστε, αποτελεί η αρωγή, η καθοδήγηση, η ψυχολογική και υλική υποστήριξη των νέων επιστημόνων. Όσο η ελληνική κοινωνία βυθίζεται στη δίνη της οικονομικής κρίσης τόσο οι τοπικές κοινωνίες οφείλουν να στηρίζουν το επιστημονικό δυναμικό τους, το οποίο ξεκάθαρα αιμορραγεί λόγω της μετανάστευσης των νέων σε χώρες του εξωτερικού με σκοπό την εύρεση καλύτερων συνθηκών διαβίωσης. Οι κοινωνίες οφείλουν να επενδύσουν σε αυτό το ποιοτικά αναβαθμισμένο ανθρώπινο δυναμικό για την έξοδο από τον οικονομικό μαρασμό και τη φυγή προς το μέλλον.

Συγκεκριμένα καταθέτουμε τις εξής προτάσεις προς εσάς :

1. Λεπτομερής καταγραφή των υπαρχόντων βιβλίων της βιβλιοθήκης του Δήμου με σκοπό τον εντοπισμό ελλείψεων ώστε να ακολουθήσει η ποιοτική αναβάθμιση και η ενημέρωσή της (λεξικά, εγκυκλοπαίδειες, κτλ). Επιπλέον, προτείνουμε την επάνδρωση της με ηλεκτρονικούς υπολογιστές ώστε οι πολίτες να επωφελούνται από την χρήση τους για την περαιτέρω αναζήτηση πληροφοριών. Η βιβλιοθήκη αποτελεί τόπο συγκέντρωσης και διάχυσης της γνώσης. Κάθε σύγχρονος Δήμος οφείλει να έχει μια βιβλιοθήκη, η οποία θα προσφέρει τη δυνατότητα γνώσης και πληροφόρησης των δημοτών τόσο μέσω των κατάλληλων εντύπων αλλά και μέσω της χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών.

2. Κάλυψη του κόστους εκτύπωσης των διδακτορικών και μεταπτυχιακών διατριβών των φοιτητών, οι οποίοι είναι δημότες του Δήμου Δυτικής Αχαΐας. Η εκτύπωση των διδακτορικών και μεταπτυχιακών διατριβών αποτελεί ένα επιπλέον κόστος για τους νέους επιστήμονες. Η σημασία της παραπάνω πρότασης είναι διττή καθώς εκτός της οικονομικής διευκόλυνσης των φοιτητών, ο Δήμος μας με την εκτύπωση ενός επιπλέον αντιτύπου των εργασιών τους θα μπορέσει να αναβαθμίσει την τοπική βιβλιοθήκη με επιστημονικές έρευνες και μελέτες. Έτσι, όλοι όσοι ενδιαφέρονται θα έχουν τη δυνατότητα να συμβουλεύονται αλλά και να δανείζονται το επιστημονικό αυτό υλικό.

3. Δημιουργία γραφείου παροχής συμβουλών και καθοδήγησης των αποφοίτων του Δήμου μας με σκοπό την παροχή βοήθειας σχετικά με την επιλογή μεταπτυχιακών σπουδών στην Ελλάδα ή την εξεύρεση εργασίας. Επιπλέον, το συγκεκριμένο γραφείο θα μπορεί να ενημερώνει τους μαθητές της τρίτης Λυκείου σχετικά με τα ΑΕΙ και ΤΕΙ (προγράμματα σπουδών, απαιτήσεις, επαγγελματική αποκατάσταση, εργασιακά δικαιώματα, κ.α.) και να προσφέρει υλικό ώστε να τους βοηθήσει στην επιλογή της κατάλληλης σχολής. Τέλος, το εν λόγω γραφείο θα μπορεί να διοργανώνει εκδηλώσεις (ενημερωτικές, επιμορφωτικές κ.α.) προς όφελος όλων των δημοτών.

Η συνέχιση των σπουδών σε μεταπτυχιακό επίπεδο αποτελεί συχνά μια επίπονη διαδικασία για τους φοιτητές λόγω της ελλιπούς πληροφόρησης σχετικά με τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά προγράμματα που λειτουργούν. Η εξεύρεση εργασίας αποτελεί πλέον μια εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία λόγω του περιορισμένου αριθμού θέσεων εργασίας και του μεγάλου ποσοστού ανεργίας. Η απόφαση για έναν μαθητή σχετικά με το μέλλον και τη σχολή στην οποία θέλει να φοιτήσει είναι τις περισσότερες φορές πολύ δύσκολη. Η έλλειψη σωστής ενημέρωσης και η δύσκολη πρόσβαση σε αυτή, δημιουργούν στους μαθητές επιπλέον άγχος. Μπορούμε λοιπόν εύκολα να συμπεράνουμε τη σημαντικότητα της δημιουργίας ενός τέτοιου γραφείου, το οποίο θα μπορεί να παρέχει ψυχολογική αλλά και ουσιαστική υποστήριξη στους νέους και στο σύνολο της τοπικής κοινωνίας.

Το χρονικό πλαίσιο της επιστολή αυτής δεν είναι τυχαίο καθώς έρχεται στο ξεκίνημα της θητείας σας ως Δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας και λίγες μέρες μετά τη βράβευση των νεοεισαχθέντων φοιτητών του Δήμου μας στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας. Ίσως τις παραπάνω προτάσεις να τις θεωρήσετε μη πραγματοποιήσιμες, ίσως δαπανηρές, πιστεύουμε όμως ότι το κόστος είναι μηδαμινό, μπροστά στο κέρδος που θα αποκομίσει ο Δήμος μας.

Παρακαλούμε να λάβετε την επιστολή μας ως ένδειξη ενδιαφέροντος και αγάπης προς το Δήμο μας και όχι ως υπόδειξη των καθηκόντων σας. Άλλωστε η ανοικοδόμηση μιας καλύτερης και ευημερούσας κοινωνίας θα γίνει εφικτή μέσω της συμμετοχής και ενασχόλησης των πολιτών με τα κοινωνικά προβλήματα. Ελπίζουμε να δώσετε τη δέουσα σημασία επί του θέματος και να έχουμε σύντομα νέα σας.

Με εκτίμηση,

Υπογράφοντες

  1. Αγγελόπουλος Χρήστος, PhD, Τμήμα Φυσικής, Πανεπιστήμιο Πατρών.
  2. Αναστασοπούλου Μαρία, MSc, Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο.
  3. Ανδρικοπούλου Φωτεινή, MSc, Τμήμα Πληροφορικής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
  4. Βέρρα Παναγούλα, MSc, Τμήμα Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Πατρών.
  5. Βλάχος Αθανάσιος, PhD, Τμήμα Επιστήμης των Υλικών, Πανεπιστήμιο Πατρών.
  6. Δημοπούλου Αργυρώ, MSc, Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
  7. Διαγουρτάς Γιώργος, MSc, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Πατρών.
  8. Ζαχαράτος Θεοφάνης, MBA, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων, Πανεπιστήμιο Πατρών.
  9. Ζέρβας Παναγιώτης, MSc, Τμήμα Φυσικής, Πανεπιστήμιο Πατρών.
  10. Κωνσταντινοπούλου Κωνσταντίνα, MSc, Επιστήμες Αγωγής, Università degli Studi di Roma Tor Vergata.
  11. Παπαζώης Ανδρέας, PhD, Τμήμα Μηχανικών Υπολογιστών & Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Πατρών.
  12. Σιλιντζήρης Παναγιώτης, MSc, Τμήμα Μηχανικών Υπολογιστών & Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Πατρών.
  13. Τσάμης Κωνσταντίνος, MSc, Τμήμα Μαθηματικών Πανεπιστήμιο Πατρών.
  14. Τσάμης Χρήστος, MA , Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πατρών.