Κατηγορίες : Τοπικά

Ολοκλήρωσε τις κινητικότητες στο πλαίσιο του Erasmus + το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Πάτρας

Μετά από ενάμιση χρόνο στασιμότητας λόγω της πανδημίας, το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Πάτρας κατάφερε να ολοκληρώσει τις περισσότερες από τις εγκεκριμένες κινητικότητες στο πλαίσιο των προγραμμάτων Erasmus+ που υλοποιεί.

Λόγω του προφίλ του οργανισμού και της ιδιαίτερης σχέσης του με τα ΕΠΑ.Λ. αρμοδιότητάς του, αποτελεί έναν από τους λίγους εκπαιδευτικούς οργανισμούς που ειδικεύεται στις μακροχρόνιες τοποθετήσεις των πρόσφατα απόφοιτων μαθητών του. Για την τρέχουσα περίοδο σχεδιάστηκαν δεκαπέντε (15) τοποθετήσεις πρόσφατα απόφοιτων μαθητών στην Κύπρο, στην Πορτογαλία και στην Ισπανία στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος κινητικότητας Erasmus+ με τίτλο “VET Staff and Students Development II” και κωδικό σύμβασης 2020-1-EL01-KA102-078303.

Την 1η Νοεμβρίου αναχώρησε η πρώτη αποστολή πέντε (5) αποφοίτων για την Κύπρο. Η αποστολή αποτελούνταν από τρεις (3) απόφοιτους της ειδικότητας “Βοηθός Νοσηλευτή” και δύο (2) της ειδικότητας “Βοηθός οδοντοτεχνίτη”. Ακολούθως, στις 22 Νοεμβρίου ανα­χώρησε η δεύτερη αποστολή, αποτελούμενη από δύο (2) πρόσφατα απόφοιτους της ειδι­κότητας “Βοηθός Οδοντοτεχνίτη” για την Πορτογαλία. Στις 29 Νοεμβρίου αναχώρησε η τρίτη αποστολή αποτελούμενη από τέσσερις (4) μαθητές των ειδικοτήτων “Βοηθός Νοσηλευτή”, “Βοηθός Οδοντοτεχνίτη” και “Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ”. Τέλος στις 4 Δεκεμβρίου αναχώρησε για την Πορτογαλία μία (1) πρόσφατα απόφοιτη της ειδικότητας “Συντήρηση Έργων Τέχνης – Αποκατάσταση”. Οι συμμετέχοντες εργάστηκαν για χρονικό διάστημα διάρκειας τριών μηνών σε επιχειρήσεις σχετικές με τον τομέα σπουδών της ΕΕΚ στον οποίο φοίτησαν. Είχαν μια σπουδαία ευκαιρία να εισαχθούν στην αγορά εργασίας, αποκομίζοντας πολύτιμες επαγγελματικές εμπειρίες μέσα από μια πολύ καλά οργανωμένη περίοδο πρακτικής άσκησης. Οι συμμετέχοντες, εκτός από τις γνώσεις και τις επαγγελματικές δεξιότητες, είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν και οριζόντιες δεξιότητες οι οποίες διαμορφώνουν το επαγγελματικό προφίλ του σύγχρονου εργαζόμενου. Το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο θα προχωρήσει σε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες για την τεκμηρίωση της περιόδου πρακτικής άσκησης, μέσω της χρήσης των ευρωπαϊκών εργαλείων. Οι συμμετέχοντες μετά την ολοκλήρωση της τοποθέτησης, θα λάβουν  πιστοποιητικό Europass Κινητικότητα και βεβαιώσεις συμμετοχής, τόσο από τους φορείς υποδοχής όσο και από το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο. Η οργάνωση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του  προγράμματος στηρίζεται στο σύστημα ECVET, οδηγώντας στην απόδοση στους συμμετέχοντες του Εγγράφου Προσωπικών Επιτευγμάτων (Transcript of Records), όπου θα αναφέρονται οι πιστωτικές μονάδες ECVET που θα αποδοθούν σε αυτούς, οι επαγγελματικές δεξιότητες που απόκτησαν, οι επιδόσεις τους και το προσόν το οποίο σταδιακά χτίζουν. Οι συμμετέχοντες θα λάβουν επίσης συμβουλευτική υποστήριξη για τον τρόπο με τον οποίο στο πλαίσιο εφαρμογής του συστήματος ECVET, θα μπορέσουν σε συνεργασία με άλλους εκπαιδευτικούς και επαγγελματικούς φορείς να ολοκληρώσουν την δόμηση του επαγγελματικού τους προφίλ, εκμεταλλευόμενοι τις δυνατότητες μέσα από το πεδίο όχι μόνο της τυπικής αλλά και της μη τυπικής και της άτυπης εκπαίδευσης. Η συνεργασία με καινοτόμες και δυναμικές επιχειρήσεις στις χώρες υποδοχής, συνέβαλε καθοριστικά στην ομαλή ροή των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, στην ενασχόληση των συμμετεχόντων με ποικιλία επαγγελματικών εργασιών και στην γενικότερη διασφάλιση της ποιότητας του σχεδιασμού και της διαχείρισης του προγράμματος κατάρτισης. Το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Πάτρας αποτελεί μέλος της EAfA (European Alliance for Apprenticeships) και εφαρμόζει αυστηρό πρωτόκολλο για την επιλογή των συνεργατών στις διάφορες χώρες, στοχεύοντας σε μακροπρόθεσμες συνεργασίες οι οποίες μέσα από συνεχή αξιολόγηση, θα συμβάλουν αφενός στην ουσιαστική βελτίωση των επαγγελματικών δεξιοτήτων των συμμετεχόντων στα προγράμματα μαθητείας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ και αφετέρου στην διαμόρφωση ενός αποτελεσματικού συστήματος διαχείρισης για τους εμπλεκόμενους οργανισμούς, εκπαιδευτικούς και επαγγελματικούς και στην συνεχή τους βελτίωση στην παροχή επαγγελματικής κατάρτισης μέσα από προγράμματα μαθητείας.

Οι συμμετέχοντες, εκτός από τις επαγγελματικές δραστηριότητες στις οποίες είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν καθώς αυτές αποτελούν τον πυρήνα των δραστηριοτήτων του προγράμματος, είχαν τον χρόνο να γνωρίσουν την ιστορία και τον πολιτισμό των χωρών στις οποίες φιλοξενήθηκαν. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα κινητικότητας Erasmus+ δίνει την δυνατότητα στους συμμετέχοντες να μεταβούν σε χώρες της ΕΕ, να απολαύσουν μια ποιοτική διαβίωση και να έχουν τον απαραίτητο χρόνο και την υποστήριξη να γνωρίσουν την ιστορία και τον πολιτισμό τους, μέσα από οργανωμένες και στοχευμένες δραστηριότητες. Οι συμμετέχοντες, με την υποστήριξη των ενδιάμεσων φορέων, συμμε­τέχουν σε πολιτιστικές δραστηριότητες οι οποίες περιλαμβάνουν επισκέψεις σε χώρους ιδιαίτερης ιστορικής και πολιτιστικής αξίας, ώστε στο διάστημα παραμονής τους, να αποκο­μίσουν μια όσο το δυνατόν πληρέστερη εικόνα της ιστορικής και πολιτιστικής της ταυτότη­τας.

Θα πρέπει να τονίσουμε ότι τόσο η μετακίνηση όσο και η διαβίωση στις χώρες υποδοχής, καλύπτεται με επάρκεια από την εγκεκριμένη χρηματοδότηση του προγράμματος διασφαλίζοντας ποιοτικό επίπεδο διαβίωσης, δίνοντας την ευκαιρία ισότιμα σε όλους τους επιλέξιμους υποψήφιους να συμμετέχουν στο πρόγραμμα πρακτικής άσκησης χωρίς διαχωρισμούς λόγω κοινωνικών και οικονομικών κριτηρίων.

Στις 21 Μαρτίου θα αναχωρήσει για την Κύπρο μία ακόμα πρόσφατα απόφοιτη της ειδι­κότητας “Βοηθός Βρεφονηπιοκόμου” η οποία θα υλοποιήσει περίοδο πρακτικής άσκησης τριών μηνών σε παιδικό σταθμό στην περιοχή της Λεμεσού. Επίσης στο πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου θα μεταβεί στην Βαρκελώνη μία πρόσφατα απόφοιτη της ειδικότητας “Τεχνικός  Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής” η οποία θα υλοποιήσει περίοδο πρακτικής άσκησης διάρκειας τριών μηνών σε αρχιτεκτονικό γραφείο.

Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους συλλόγους εκπαιδευτικών και τις διευθύνσεις των ΕΠΑ.Λ. αρμοδιότητας του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Πάτρας οι οποίοι αγκάλιασαν  και στήριξαν την προσπάθεια, παρέχοντας κάθε δυνατή υποστήριξη για την επιλογή και την προετοιμασία των συμμετεχόντων. Σε σχέση με τα ΕΠΑ.Λ. από τα οποία προέρχονται οι συμμετέχοντες η κατανομή έχει ως εξής:

3ο ΕΠΑ.Λ. Πάτρας: 3 μαθητές/τριες

7ο ΕΠΑ.Λ. Πάτρας 8 μαθητές/τριες

9ο ΕΠΑ.Λ. Πάτρας 1 μαθήτρια

ΕΠΑ.Λ. Παραλίας 2 μαθητές/τριες

Αναμένεται σύντομα να καλυφθεί και η τελευταία διαθέσιμη θέση μακροχρόνιας πρακτι­κής άσκησης συμβάλλοντας στην επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος σύμφωνα με τον σχεδιασμό.

Μοιράσου το !

Τελευταία Άρθρα

Το νέο Δ.Σ. του Εθνικού Σαγεΐκων που επιστρέφει!

Ο Εθνικός Σαγεΐκων επιστρέφει στη δράση από τη νέα σεζόν.  Η ιστορική ομάδα διαμόρφωσε το νέο της Δ.Σ. και πλέον μπαίνει στη νέα εποχή… Διάβασε περισσότερα

17 Μαΐου 2024

Διάκριση της μαθήτριας Χριστιάνας Κυριαζοπούλου από το Μαζαράκι σε μαθητικό διαγωνισμό

Φέτος για πρώτη φορά το Δημοτικό Σχολείο του Κάτω Μαζαρακιου έλαβε μέρος στον 13ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης <<Η ζωή στο σχολείο… Διάβασε περισσότερα

17 Μαΐου 2024

Τι είναι ο παρβοϊός που στοίχισε τη ζωή σε 3χρονη- Προσοχή στα συμπτώματα

Συναγερμός στον ΕΟΔΥ μετά τον θάνατο 3,5 ετών παιδιού από παρβοϊό. Ο Οργανισμός απέστειλε έγγραφο σε όλους τους Ιατρικούς Συλλόγους… Διάβασε περισσότερα

17 Μαΐου 2024

Αναστάτωση τη νύχτα από φωτιά κοντά σε σπίτια στα Ζαρουχλέικα της Πάτρας

Αναστάτωση επικράτησε τη νύχτα στα Ζαρουχλέικα της Πάτρας και πιο συγκεκριμένα στην οδό Σταμούλη Στράτου, πίσω από το 29ο Δημοτικό… Διάβασε περισσότερα

17 Μαΐου 2024

“Κοκτέιλ” αφρικανικής σκόνης και ζέστης- Η πρόβλεψη του καιρού για το Σαββατοκύριακο

«Κοκτέιλ» υψηλών θερμοκρασιών και αφρικανικής σκόνης προβλέπουν οι μετεωρολόγοι από σήμερα εξαιτίας υποτροπικού αεροχείμαρρου που έχει προσεγγίσει την Ελλάδα. Ενδεικτικά… Διάβασε περισσότερα

17 Μαΐου 2024

Τρία περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας στη Δυτική Αχαΐα

Από τους αστυνομικούς Υπηρεσιών των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αχαΐας, Ακαρνανίας, Ηλείας και Αιτωλίας συνελήφθησαν επτά άτομα και σχηματίσθηκαν συνολικά δεκατρείς νέες… Διάβασε περισσότερα

17 Μαΐου 2024

This website uses cookies.