Τοπικά

Με αλλαγές έρχεται η Β΄ φάση ανάπλασης στη Κάτω Αχαΐα

Γράφτηκε από Westcity Team
 
 
 
 

Στις αρχές του χρόνου, ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από εμπόρους και κατοίκους, ματαιώθηκε η εκτέλεση του έργου, αλλά τελικά δεν χάνεται η β΄ανάπλαση της Κάτω Αχαΐας, που θα έρθει να συμπληρώσει την α’ στο εμπορικό κέντρο της πόλης, αλλάζοντας ριζικά την εικόνα της.

Οι σοβαρές ενστάσεις για τα πολλά και μεγάλα προβλεπόμενα πεζοδρόμια, αλλά κυρίως για τα αδιέξοδα που θα έφερνε, η μελέτη, στο κυκλοφοριακό και στη στάθμευση, λίγο έλειψε να τινάξει στον αέρα την εργολαβία – ευκαιρία των 2 εκατ. ευρώ, ωστόσο Δήμος και Περιφέρεια «έσωσαν την παρτίδα».
Στο τελικό σχέδιο του έργου, έγιναν ουσιαστικές αλλαγές, οι οποίες και ολοκληρώθηκαν, οδηγούν σε δημοπράτηση του έργου, μέχρι τα μέσα Ιουλίου, αφού περάσει πρώτα από την Αρχιτεκτονική Επιτροπή της ΠΔΕ.

Με μικρή μείωση του προϋπολογισμού, ήδη συντάσσονται τα τεύχη δημοπράτησης κι εντός της εβδομάδας ο δήμαρχος Σπ. Μυλωνάς και ο περιφεριειάχης Ν. Φαρμάκης θα έχουν νέα καθοριστική συνεργασία, επί των διαδικαστικών αλλά και των τροποποιήσεων που επέρχονται.

Αυτές είναι:

– Επιπλέον 25 θέσεις πάρκινγκ
– Κυκλοφορία διπλής κατεύθυνσης του προβλεπόμενου ως μονόδρομου Πατρών – Πύργου, από οδό Αθηνάς μέχρι και Παυσανίου.
– Περιορισμός αρχικού πλάτους πεζοδρομίων, σε οικίες και καταστήματα.

Με τα παραπάνω επιτυγχάνεται η κοινωνική συναίνεση κατοίκων και επαγγελματιών, που διαμαρτύρονταν δικαίως έντονα, ενώ μηδενίζεται σχεδόν και το μερίδιο κόστους από την αναγκαία συμμετοχή του δήμου στη χρηματοδότηση της β’ ανάπλασης, κοντά στις 560.000 ευρώ, γλυτώνοντας ένα δεδομένο πλήγμα στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2020, αφού θα μηδένιζε τους κωδικούς χρηματοδότησης άλλων μικρών αλλά αναγκαίων παρεμβάσεων.

Η αντιπολίτευση δεν διανοείτο ότι θα υπάρξει απώλεια της β’ ανάπλασης για οικονομικούς λόγους κι έτσι να μη γίνει σύγχρονη πόλη η Κάτω Αχαΐα, η δημοτική αρχή του κ. Μυλωνά είχε αναλάβει την ευθύνη να μη χαθεί το πρόγραμμα χρηματοδότησης και από ότι φαίνεται τα κατάφερε, ενώ ο εμπορικός κόσμος παρέμεινε αμετακίνητος, κατά μίας μεγάλης παρέμβασης, κυρίως για λόγους κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Το έργο πέρασε από πολλά στάδια και στην τελευταία συζήτηση που έγινε γι’ αυτό στο δημοτικό συμβούλιο, είχαν αναδειχθεί «ανακολουθίες και παρατυπίες της προηγούμενης δημοτικής αρχής, παρατυπίες ως προς τα προαπαιτούμενα ένταξης στο ΕΣΠΑ, έλλειμμα διαβούλευσης με πολίτες και φορείς, παντελής έλλειψη ενημέρωσης του προηγούμενου ΔΣ και πρόχειρη όσο και κρυφή διαχείριση μιας τόσο μεγάλης επέμβασης, που ξεπερνά το 50% του εμβαδού της πόλης», όπως τουλάχιστον υποστήριξε ο Εμπορικός Σύλλογος Δύμης.

pelop.gr