Τοπικά

Tον Απρίλιο ο Προαστιακός φθάνει στο Αίγιο- Παραδόθηκε το έργο

Γράφτηκε από westcity team
 
 
 
 

Ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε για χρήση από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ, το τμήμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Κορίνθου – Πάτρας, από την έξοδο του Σταθμού Κιάτου μέχρι το Αίγιο (Ροδοδάφνη). Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, παραδόθηκε το σύνολο της επιδομής (σκυρογραμμή) μήκους 140 χλμ. (διπλή γραμμή μήκους 70 χλμ. κάθε μία), που έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες συρμών έως 200 χλμ/ώρα.

Η γραμμή διαθέτει σύγχρονο σύστημα αμφίδρομης σηματοδότησης, με τηλεδιοίκηση επιπέδου ασφαλείας ETCS 1 και θα εξυπηρετεί τους νεοκατασκευασμένους, τρεις Σιδηροδρομικούς Σταθμούς Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου και τις έξι Στάσεις Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.

Η διαδικασία παράδοσης στον ΟΣΕ από την ΕΡΓΟΣΕ των προαναφερομένων Σταθμών και Στάσεων και των λοιπών ηλεκτρομηχανολογικών έργων κατά μήκος της γραμμής, είναι σε εξέλιξη.

Με την ολοκλήρωση της τηλεδιοικούμενης σηματοδότησης και την εκτέλεση δοκιμών με συρμούς που διαθέτουν σύστημα ασφαλείας ETCS, θα παραδοθεί στο ΟΣΕ το πλήρες έργο για να τεθεί σε κυκλοφορία, τον ερχόμενο Απρίλιο, σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα.

 

Τα έργα κατασκευής της νέας γραμμής συγχρηματοδοτούνται από προγράμματα των Γ’, Δ’ και Ε’ Προγραμματικών Περιόδων (Ταμείο Συνοχής 2000-2006, ΕΠΕΠ 2007-2013 και ΕΠ ΥΜΕΠΕΡΑΑ 2014-2020).

Οπως ανακοίνωσε η ΕΡΓΟΣΕ, τον Απρίλιο η γραμμή, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα τεθεί σε λειτουργία και το επιβατικό κοινό της Αχαΐας, θα μπορεί να ξαναταξιδέψει μετά από δέκα χρόνια, με τρένο από το Αίγιο προς την Αθήνα, αλλά, με ντιζελοκίνητες μηχανές, τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της γραμμής.

Η ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα, θα γίνει με την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης. Το έργο, προϋπολογισμού 68 εκατ. ευρώ, βρίσκεται στην τελική φάση δημοπράτησης, αλλά ο διαγωνισμός εκκρεμεί, λόγω δικαστικών προσφυγών των συμμετεχουσών εταιρειών.