Τοπικά

Καραμανλής για τρένο: «Το έργο θα γίνει με ρεαλιστικό και εφαρμόσιμο σχέδιο»

Γράφτηκε από westcity team
 
 
 
 

Αμετακίνητος στη θέση που έχει εκφράσει εξ αρχής για την έλευση της  νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, αποκλείοντας για ακόμη μία φορά το ενδεχόμενο πλήρους υπογειοποίησης εμφανίστηκε ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής στη συνάντηση που είχε χθες με τον Δήμαρχο Πατρέων, τους επικεφαλής των παρατάξεων και συλλόγους της περιοχής.

Ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε στους φορείς πως αν θέλουν το τρένο να φθάσει στην Πάτρα θα πρέπει να αναζητήσουν άλλες λύσεις, οι οποίες θα προταθούν από το Υπουργείο Υποδομών, έως το τέλος του χρόνου.

Παράλληά άφησε αιχμές κατά της προηγούμενης κυβέρνησης, σημειώνοντας ότι υποσχόταν πλήρη υπογειοποίησημ χωρίς να υπάρχουν μελέτες και εξασφαλισμένες πιστώσεις.

Ο κ. Καραμανλής αναφερόμενος στην πλήρη υπογειοποίηση, επεσήμανε  πως αφενός το κόστος κατασκευής ενός τέτοιου έργου είναι απαγορευτικό κι αφετέρου δεν υπάρχει έτοιμη καμία μελέτη, παρά τα όσα έχουν λεχθεί στο παρελθόν από στελέχη της προηγούμενης κυβέρνησης.

ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ

Παρών στη συνάντηση ήταν και ο μελετητής κ. Ζέκος, στον οποίο ο Υπουργός ανέθεσε να προχωρήσει σε μελέτες κόστους- οφέλους για τέσσερα βασικά σενάρια: Το πρώτο αφορά την πλήρη υπογειοποίηση, το δεύτερο την επίγεια διέλευση, το τρίτο την μερική υπογειοποίηση από τον Άγιο Διονύσιο έως τον Άγιο Ανδρέα και το τέταρτο, επίσης, την μερική υπογειοποίηση από τον Άγιο Διονύσιο έως το σταθμό του Αγίου Ανδρέα με… παραλιακή μετατόπιση της γραμμής, δηλαδή το τρένο να περνά και μέσα από το Νότιο Πάρκο.

Να σημειωθεί πως και στις δύο προτάσεις μερικής υπογειοποίησης το συνολικό μήκος δεν ξεπερνά τα δύο χιλιόμετρα.

Οι μελέτες αυτές όπως δήλωσε ο Υπουργός θα είναι έτοιμες μέχρι τέλους του χρόνου, το αργότερο μέχρι τον Ιανουάριο οπότε και θα γίνει εκ νέου συζήτηση και βάσει πραγματικών δεδομένων.

Κ. ΠΕΛΕΤΙΔΗΣ: ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΗΔΗ…

Μετά την συνάντηση ο Δήμαρχος Πατρέων έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η συνάντηση δεν είχε το αποτέλεσμα που θα θέλαμε. Η κυβέρνηση ενώ μιλάει για διάλογο ώστε να βρούμε μια λύση, ουσιαστικά έχει αποφασίσει ήδη. Αυτό φάνηκε και από τα όσα μας είπαν σήμερα. Επικαλούμενη οικονομικό ζήτημα, προτείνει μια μερική λύση υπογειοποίησης στο στενό κέντρο της πόλης και στην υπόλοιπη διαδρομή επιμένει σε επίγεια διέλευση.

Εμείς θέσαμε το θέμα σύμφωνα με την απόφαση του Δημοτικού μας Συμβουλίου. Θέλουμε την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής, την λειτουργία του Προαστιακού, την δημιουργία γραμμικού πάρκου και αναπλάσεων, σε όλο το μήκος της επιφάνειας της γραμμής, και σε αυτό θα επιμείνουμε.

Το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα θα εξαρτηθεί από την στάση που θα κρατήσει ο πατραϊκός λαός. Να μην ξεχνούμε ότι είμαστε η μοναδική πόλη στην οποία προτείνουν αυτού του είδους τις λύσεις, ενώ σε όλη την άλλη διαδρομή μέχρι την Πάτρα ακολουθήθηκαν αυτά που η κοινή λογική έλεγε».

Δήλωση Καραμανλή

Μετά τη συνάντηση, ο Υπουργός Υποδομών έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν μας απασχολούν οι επικοινωνιακές εντυπώσεις, αλλά η ουσία. Το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής μας ενδιαφέρει και είμαστε αποφασισμένοι να το κάνουμε πραγματικότητα.

Γι’ αυτό και δεσμευόμαστε το σχέδιό μας να είναι ρεαλιστικό και εφαρμόσιμο. Μελετούμε συγκριτικά τις υπάρχουσες προτάσεις ώστε να καταλήξουμε στη βέλτιστη λύση για την πόλη. Από τις λύσεις που εξετάζονται, η επικρατέστερη προβλέπει τη μερική υπογειοποίηση της γραμμής, σε έκταση συνολικά περίπου 2 χιλιομέτρων. Το σημαντικότερο: Δεσμευόμαστε η λύση που θα προχωρήσει, να ανοίγει την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα, να περιλαμβάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης και να διατηρεί σε λειτουργία τον Προαστιακό.

Μιλάμε για μια λύση απολύτως εφικτή, που να μπορεί να προχωρήσει γρήγορα και να εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Εμείς αυτά που λέμε τα εννοούμε και μπορούμε να τα υλοποιήσουμε. Σε αντίθεση με την προηγούμενη κυβέρνηση που έταζε στα λόγια «λύσεις» και δεν προχωρούσε στην πράξη. Η πραγματικότητα δυστυχώς είναι ότι για τη δήθεν «λύση» της πλήρους υπογειοποίησης, απλώς έλεγαν όμορφα λόγια του αέρα, αφού ουδεμία μελέτη είχαν εκπονήσει και ουδεμία πίστωση είχαν δεσμεύσει. Άλλωστε, ένας τέτοιος σχεδιασμός, εκτός του ότι θα καταργούσε στην πράξη τον Προαστιακό, δεν θα μπορούσε και ποτέ να προχωρήσει, γιατί ήταν ανεδαφικός τεχνικά και δεν μπορούσε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση.

Εμείς δεν πρόκειται να κάνουμε τα ίδια… Με τις αδιαπραγμάτευτες αρχές στις οποίες δεσμευτήκαμε, στο αμέσως προσεχές διάστημα θα παρουσιάσουμε σε όλους τούς πολίτες αναλυτικά το σχέδιό μας και θα είμαστε ανοιχτοί σε ειλικρινή διάλογο».