Τοπικά

Βέλγοι πιλότοι με 12 μαχητικά F-16 MLU προσγειώνονται στην 116 Π.Μ. Αράξου

Γράφτηκε από westcity team
 
 
 
 

Δώδεκα αναβαθμισμένα μαχητικά F-16 MLU της Βελγικής Αεροπορίας. Επιχειρησιακή απαίτηση; Δέκα αεροσκάφη σε κάθε κύμα. Και σε εννέα ημέρες έχουν βάλει στόχο, μαζί με τα Ελληνικά φτερά, να «γράψουν» 180 εξόδους.

Οι Βέλγοι πιλότοι προσγειώνονται τα επόμενα 24ωρα στην 116 Πτέρυγα Μάχης του Αράξου με τα εκσυγχρονισμένα F-16 που διαθέτει ο αεροπορικός τους στόλος. Επιστρέφουν ύστερα από οκτώ χρόνια. Τότε είχαν έρθει για συνεκπαίδευση ξανά δυο εβδομάδων και παρέμειναν για μήνες. Ο λόγος η κρίση που είχε ξεσπάσει στη Λιβύη.

Μια ακόμη αεροπορική συνεκπαίδευση με ιδιαίτερο νόημα για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, διότι όπως εξηγούσαν ανώτατα χείλη, «όταν θέλεις εσύ σαν Πολεμική Αεροπορία να συνεκπαιδευτείς με κάποιον, εφόσον έχεις τη δυνατότητα, διαλέγεις. Αν διαλέξεις τον μέτριο, θα νομίζεις πως είσαι δυνατός, όταν όμως διαλέξεις τον καλύτερο, έχεις να μάθεις, άρα οι Βέλγοι είπαν, πάμε να εκπαιδευτούμε με την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία». Ο διάδρομος απογειώσεων του Αράξου, ίσως να πάρει για τουλάχιστον εννέα ημέρες κάτι από την αίγλη του «Ηνιόχου» που φιλοξενείται κάθε χρόνο στην γειτονική αεροπορική βάση της Ανδραβίδας.

Βέβαια δεν θα είναι πολλές οι αεροπορικές δυνάμεις από διαφορετικές χώρες, αλλά το πρόγραμμα ήδη δείχνει πολύ βαρύ σε διμερές επίπεδο. Air to Air με τους καλύτερους της αναχαίτισης. Η σχεδίαση έχει γίνει από τους «Best Warrior» του TLP της 335 & 336 Μοίρας. Οι Βέλγοι φτάνουν από την 349 Μοίρα, με έδρα το Klein Broguel και την 350 από την Florans.

Πρώτη εβδομάδα οι σύμμαχοι ζήτησαν να εντρυφήσουν στα «μυστικά» της air to air μάχης. Για τα Ελληνικά γεράκια, αυτό δεν είναι μόνο ένα σχολείο, είναι η σκληρή καθημερινή πραγματικότητα που βιώνουν στο Αιγαίο.

Τα ποσοστά των αερομαχιών, γνωστά στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ, άρα οι φίλιες αεροπορίες γνωρίζουν πως οι Έλληνες στην εναέρια μάχη ξεχωρίζουν και ζητούν να πετάξουν με τους «τιμωρούς του Αιγαίου». Αυτό άλλωστε έχει γίνει παραδεκτό από σχεδόν όλους τους πιλότους στο απαιτητικό Νατοϊκό σχολείο της Ισπανίας, το TLP, όπου σχεδόν πάντα τα τελευταία χρόνια, η πρωτιά έχει Ελληνικά χρώματα. Πιλότοι της 336 Μοίρας καθώς κατευθύνονται προς τα αεροσκάφη τους για νυχτερινή πτήση.

Άλλωστε είναι ένας εκ των βασικών λόγων που οι Βέλγοι είχαν ως κύρια επιλογή την Ελλάδα. Επιδιώκουν να εκπαιδευτούν με τους καλύτερους και σ’ ένα μεγάλο αεροπορικό πεδίο, μακριά από τους περιορισμούς του δικού τους FIR. Εκτός από την air to air μάχη, το πρόγραμμα περιλαμβάνει κρούσεις, βομβαρδισμούς, κατάδειξη στόχου από το έδαφος, στρατηγικά πλήγματα. Τα πάντα σχεδιασμένα κυρίως στο Αιγαίο έως και το πιο ανατολικό άκρο της Ελληνικής επικράτειας.

Ήδη Βέλγοι μηχανικοί έφτασαν στον Άραξο και μέσα τις επόμενες ημέρες θ’ αρχίσουν οι προσγειώσεις των Βελγικών F-16.

Την ίδια στιγμή σε πλήρη ετοιμότητα βρίσκονται οι επιτελείς του Αράξου για αποχαιρετίσουν ένα εκ των «F-16 M» το οποίο θα επιστρέψει- απ’ ότι όλα δείχνουν με καθυστέρηση- ως «Viper» κι αυτό συμπίπτει με τις ημέρες φιλοξενίας των Βέλγων. Ο χώρος φιλοξενίας των Βέλγων είναι στην 336 Μοίρα «Όλυμπος». Όμως η εκπαίδευση από Ελληνικής πλευράς είναι κοινή για τις δυο μοίρες με τα πιο σύγχρονα F-16 της χώρας μας. Αυτό σημαίνει ότι τα μαχητικά του Αράξου δεν θα σταματήσουν να πετούν, το ίδιο και οι πιλότοι από τις δυο μοίρες που έχουν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να διαδώσουν και πάλι επί του πεδίου το μαχητικό πνεύμα που διακατέχει το σύνολο της Πολεμικής Αεροπορίας.

Πηγή: hellasjournal.com