Τοπικά

Βολές κατά Αχαιών για τη Νότια Χάραξη της Πατρών – Πύργου

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την Πατρών-Πύργου…

…διοργανώνουν οι Ηλείοι στην Αθήνα στα μέσα Οκτωβρίου με αίτημα να συνεχιστεί το έργο ως έχει. Η «ΠτΚ» μίλησε με τον δήμαρχο Πύργου, Τάκη Αντωνακόπουλο, ο οποίος περιέγραψε την εμπειρία του ως χρήστης του δρόμου και τοποθετήθηκε για την κριτική που δέχθηκε από τη συντονιστική επιτροπή υπέρ της νότιας χάραξης.

Ξεκινήσαμε την συζήτησή μας με τον δήμαρχο Πύργου ζητώντας να μας περιγράψει σε αδρές γραμμές πως είναι να χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις του τον επίμαχο δρόμο. Μας εξήγησε ότι ένας σημαντικός αριθμός Ηλείων που ταξιδεύει για την Αθήνα προτιμάει πλέον τον δρόμο μέσω της Τρίπολης. Δεν την θεωρεί άριστη ως λύση και διαδρομή, αλλά καλύτερη σε σχέση με την Πατρών-Πύργου. Ωστόσο, υπάρχει και η αναγκαστική χρήση του δρόμου-καρμανιόλα, καθώς στην Πάτρα βρίσκεται η έδρα της Περιφέρειας και πολλές φορές επιβάλλεται η χρήση της λόγω των κανόνων της αγοράς και του εμπορίου. «Είναι επικίνδυνος δρόμος γιατί έχει τα χαρακτηριστικά επαρχιακού οδικού δικτύου. Είναι άπειρες οι προσβάσεις, χωρίς σηματοδοτήσεις, με κυκλοφορία αγροτικών μηχανημάτων και ζώων…Άλλωστε, αυτό προκύπτει και από τον αριθμό των νεκρών: 130 σε δέκα χρόνια» μας είπε. Ο δήμαρχος Πύργου επεσήμανε ότι από τον συγκεκριμένο δρόμο διέρχονται 1,2 εκατ. πολίτες που χρησιμοποιούν το λιμάνι της Κυλλήνης. Συνεπώς, «το θέμα δεν αφορά μόνο τους κατοίκους της Ηλείας, αλλά τη Ζάκυνθο, την Κεφαλονιά, και χιλιάδες τουρίστες που φτάνουν αεροπορικώς στον Αραξο για να φιλοξενηθούν σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες της Ηλείας». Ο Τ. Αντωνακόπουλος θεωρεί πρωτόγονο το δρόμο και εκτιμά ότι είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα της ενδοπεριφερειακής ανισότητας που υφίσταται η Ηλεία έναντι της Αχαΐας.

Ρωτήσαμε τον δήμαρχο Πύργου αν πιστεύει ότι το έργο πρέπει να προχωρήσει με τον σχεδιασμό που παρέλαβε η νυν κυβέρνηση από την προηγούμενη. «Πρέπει να προχωρήσει το έργο» εκτιμά και σημειώνει ότι η κατασκευή του έχει ξεκινήσει πλέον παρά τις γνωστές ταλαιπωρίες που μας απαρίθμησε και υποστηρίζει ότι παρά τα προβλήματα μπορούν να βρεθούν λύσεις. Θεωρεί υποκριτική την πρόβλεψη ορισμένων κύκλων για αποτυχία του έργου και πιστεύει ότι αν ακυρωθεί θα εγερθούν αξιώσεις από τους αναδόχους των συμβάσεων που έχουν εγκριθεί. Αντιμετωπίζει με καχυποψία εκείνους που χαρακτηρίζουν «μικρό» έργο το Πάτρα-Πύργος και δίνουν υποσχέσεις για κατασκευή του Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα. «Μετά τον Πύργο δεν υπάρχουν ούτε μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ούτε απαλλοτριώσεις. Αυτό για να γίνει θέλει δέκα χρόνια με τις ενστάσεις…Δεν είμαστε στη χώρα των Λωτοφάγων. Υποτιμούν τη νοημοσύνη μας.».

Η συζήτησή μας επεκτείνεται και στην πρόσφατη επαναδραστηριοποίηση της συντονιστικής επιτροπής από την Αχαΐα που ζητάει τη νότια χάραξη του δρόμου. Παρακολούθησε την παρέμβαση, αν και δεν δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην εκπροσώπηση του σχήματος. «Είναι ένα σύνολο πρώην αυτοδιοικητικών και ενός παρολίγον βουλευτή. Η θεσμική πραγματικότητα στον παρόντα πολιτικό χρόνο δεν είναι αυτή της Αχαΐας. Άρα, δεν εκφράζουν κάτι ιδιαίτερο, αλλά λένε πολλά. Το ΣτΕ έχει αποφανθεί για αυτό. Καλό είναι όταν λέμε κάτι να σκεπτόμαστε και τις συνέπειες. Επειδή κάποιοι δεν συμφωνούν, πρέπει να σταματήσει η εξέλιξη των πραγμάτων στη χώρα;».

Ο Τ. Αντωνακόπουλος μας είπε ότι έχει μιλήσει για το θέμα με συναδέλφους του από την Αχαΐα ενώ στην Ηλεία έχει συγκροτηθεί ένα αυτοδιοικητικό μέτωπο που ζητάει συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή. Εκτιμά ότι μέχρι να αναλάβουν καθήκοντα οι νέοι επίτροποι της Κομισιόν δεν θα ασχοληθούν με το θέμα και γνωρίζουν οι τρεις φορές οι ελληνικές κυβερνήσεις έχουν αλλάξει τις αποφάσεις των προκατόχων τους. «Εκτιμώ ότι αρχίζουν να το ξανασκέφτονται μετά και τις δικές μας αντιδράσεις. Θα έχουν μεγάλο πολιτικό κόστος επειδή το έργο δεν θα γίνει εάν το σταματήσουν τώρα…».
Ένα ζητούμενο είναι εάν υπάρχει πραγματική βάση στην αντιπαλότητα που δημιουργείται ανάμεσα σε Αχαιούς και Ηλείους για το δρόμο. Ο δήμαρχος Πύργου πιστεύει ότι η αντιμετώπιση δεν είναι ισομερής μεταξύ των δύο περιοχών. Υποστηρίζει ότι η Αχαΐα βρισκόταν ανέκαθεν σε πλεονεκτική θέση έναντι της Ηλείας στην κατανομή κονδυλίων. Επικαλέστηκε ως παράδειγμα το λιμάνι του Κατάκολου και υποστήριξε ότι απουσίαζε από τη λίστα (παλαιότερη) κατανομής των κονδυλίων για τα λιμάνια της περιφέρειας. Είχε εγγραφεί, όπως είπε, το λιμάνι του Αιγίου, αλλά τα χρήματα τελικά πήγαν στο Κατάκολο επειδή δεν απορροφήθηκαν έγκαιρα.
Μιχάλης Βασιλάκης

Μοιράσου το !

Τελευταία Άρθρα

Με επιτυχία η Ημερίδα για τον (ενδο)Σχολικό και Διαδικτυακό Εκφοβισμό

Στην ημερίδα για τον (ενδο)Σχολικό και Διαδικτυακό Εκφοβισμό, που διοργανώθηκε από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού Σχολείου… Διάβασε περισσότερα

19 Μαΐου 2024

Έναρξη λειτουργίας Κτηµατολογικού Γραφείου για τα ακίνητα του ∆ήµου Δυτικής Αχαΐας

Έναρξη λειτουργίας Κτηµατολογικού Γραφείου για τα ακίνητα του ∆ήµου Δυτικής Αχαΐας της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας, της Περιφέρειας ∆υτικής Ελλάδας.   Διάβασε περισσότερα

19 Μαΐου 2024

Βραχνέικα : To Pizza 44 καλωσορίζει την Νέα Καλοκαιρινή Σεζόν

Η Παραλία Βραχνείκων καλωσορίζει για μία ακόμα χρονιά το κατάστημα εστίασης PIZZA 44, το οποίο άνοιξε τις πύλες του για… Διάβασε περισσότερα

18 Μαΐου 2024

Κάτω Αχαΐα – Θέσεις Εργασίας στο Aloha Beach Bar

Το Aloha Beach Bar – Παραλία Κάτω Αχαΐας  Αναζητά άτομα για τη θέση του/της barista (απαραίτητη η προϋπηρεσία) και άτομα… Διάβασε περισσότερα

18 Μαΐου 2024

Τ. Παπαδόπουλος – Στην εκδήλωση του ΕΠΑΛ Κ. Αχαΐας αφιερωμένη στην “Ημέρα της Ευρώπης”

Αναλυτικά αναφέρει ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας Τάκης Παπαδόπουλος :   Κατά τη σχολική χρονιά 2023-2024, το ΕΠΑΛ Κάτω Αχαΐας συμμετείχε στο Πρόγραμμα «Σχολεία… Διάβασε περισσότερα

18 Μαΐου 2024

Τα προνόμια για τους αλλοδαπούς συνταξιούχους στις Φορολογικές δηλώσεις 2024

Οι φορολογούμενοι που έχουν υπαχθεί στον εναλλακτικό τρόπο φορολόγησης για το εισόδημα τους που προκύπτει στην αλλοδαπή, καταβάλλουν ετησίως αυτοτελώς… Διάβασε περισσότερα

18 Μαΐου 2024

This website uses cookies.