Τοπικά

FRIGOGLASS … Res, non verba

FRIGOGLASS
Γράφτηκε από Westcity Team
 
 
 
 

Μόνο θλίψη σκόρπισε σε όλο το νομό η είδηση του κλεισίματος του εργοστασίου της FRIGOGLASS στην Κάτω Αχαΐα.

Για κάποιους, το τέλος ήταν προδιαγεγραμμένο εδώ και λίγα χρόνια. Στο νομό που έχει ταλαιπωρηθεί όσο κανείς άλλος από την αποβιομηχανοποίηση της χώρας, έρχεται να προστεθεί ένας ακόμα κρίκος στην αλυσίδα.

Από τη στιγμή που έγινε γνωστή η είδηση έχουμε γίνει μάρτυρες απείρων δηλώσεων συμπαράστασης και αλληλεγγύης στους 90 εργαζόμενους , οι οποίοι είναι και οι μόνοι που δε φταίνε για την κατάληξη του εργοστασίου. Το πρόβλημα, που είναι και χαρακτηριστικό της εποχής μας, δεν είναι οι δηλώσεις , που στα πλαίσια και της κοινωνικής αλληλεγγύης το μόνο που μπορούν να προσφέρουν είναι ηθική συμπαράσταση. Το πρόβλημα είναι ότι για 3 ημέρες δεν έχει ακουστεί η παραμικρή πρόταση για το μέλλον τόσο των εργαζομένων όσο και του ακινήτου στην Κάτω Αχαΐα. Αοριστολογίες, απορρόφησης από τον ΟΤΑ ή από τον ευρύτερο τομέα που ελέγχει το δημόσιο αποτελούν λογικές του 1960 . Η Πάτρα έχει πικρή εμπειρία , από τέτοιου είδους καταστάσεις άλλωστε.

Η επιχείρηση αποφάσισε. Διαφωνούμε μαζί της, αλλά λογικές να κουβεντιάσουμε να πείσουμε, να κοιτάξουμε, να συζητήσουμε δεν είναι λογικές ανάπτυξης της περιοχής.

Δεν θα πρέπει να χαθεί διόλου χρόνος σε ευχολόγια και «μνημόσυνα».

Πρώτο μέλημα όλων θα πρέπει να είναι οι άνθρωποι. Και εκεί θα πρέπει άμεσα όλοι οι θεσμικοί φορείς να τρέξουν ενέργειες που θα μπορέσουν να διασφαλίσουν τις οικογένειες και τους εργαζόμενους. Κανόνας της σωστής και υγιούς οικονομίας , άλλωστε, δεν είναι να ευημερούν τα νούμερα, αλλά οι άνθρωποι.

Αυτό που λείπει από όλες τις δηλώσεις είναι η πρόταση. Στέκονται όλοι σε μια διαπίστωση και εκφράζουν μια κρίση. Άμεσος στόχος θα πρέπει να είναι μια πρόταση η οποία θα αποσκοπεί τόσο στην κατοχύρωση των εργαζομένων όσο και την αξιοποίηση ενός χώρου πλήρους λειτουργικού μέχρι τώρα. Για να μην καταντήσει άλλο ένα εργοστάσιο Λαδόπουλου, η Πειραϊκή-Πατραϊκή.

Ας σκεφτούν οι αρμόδιοι, θεσμικοί κυρίως και μη ,την πιθανότητα δημιουργίας ενός διαμετακομιστικού κέντρου αγροτικών προϊόντων. Ήρθε η ώρα να μπει η Κάτω Αχαΐα στο χάρτη των logistics και μεταφορών. Σε πολύ κοντινή απόσταση από το λιμάνι της Πάτρας, σε ακόμα πιο κοντινή απόσταση από το αεροδρόμιο του Αράξου, σε απόσταση, αυτή τη στιγμή μόλις 25χλμ από σύγχρονο αυτοκινητόδρομο προς Αθήνα, αποτελεί ιδανικό κόμβο συγκέντρωσης των αγροτικών προϊόντων όλης της Δυτικής Πελοποννήσου. Ο κάμπος Αχαΐας-Ηλείας αποτελεί ως γνωστόν τον «λαχανόκηπο» της χώρας. Ας τον αξιοποιήσουμε ανάλογα.

Σε σύμπραξη και συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα (ΣΔΙΤ, κλπ.) είτε ο Δήμος Δυτικής Αχαΐας, είτε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος , με το περίφημο καλάθι της Περιφέρειας , θα μπορέσουν να κάνουν ένα βήμα εμπρός προς την αναπτυξιακή πορεία που εύχονται και πρεσβεύουν.

Βασικό συμπέρασμα χρόνων, και χρήσιμος οδηγός και για τις επερχόμενες εθνικές εκλογές είναι πως η δουλειά και η μεθοδικότητα, τα έργα και όχι τα λόγια αναγνωρίζονται και επιβραβεύονται.

Άρθρο του Απόστολου Γεωργόπουλου