– Χαμηλότερος ήταν ο χριστουγεννιάτικος τζίρος για τις μισές επιχειρήσεις 51% σε σύγκριση με το αντίστοιχο ποσοστό του 2017, το οποίο ήταν 42% (με μειώσεις της τάξης του 10%-20%). Ο κλάδος που επλήγη περισσότερο είναι η ένδυση/υπόδηση, ενώ αυτός των τροφίμων-ποτών είχε τις μικρότερες απώλειες.
-Αύξηση στις πωλήσεις κατέγραψε μόλις το 18% των επιχειρήσεων. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 24% για όσες επιχειρήσεις απασχολούν μισθωτή εργασία και σε 28,6% για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις. Με άλλα λόγια θα λέγαμε ότι περισσότερο χαμένοι ήταν οι αυτοαπασχολούμενοι έμποροι και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις.
-Οπωσδήποτε, σημαντικές διαφοροποιήσεις παρουσιάστηκαν και μεταξύ των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων που βρίσκονται στις εμπορικές πιάτσες και οι οποίες συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο μερίδιο του τζίρου.
– Την υποτονική σε τζίρο έναρξη της εορταστικής περιόδου ακολούθησε η πολύ έντονη αγοραστική κίνηση των τελευταίων ημερών. Έτσι, φαίνεται ότι η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (45%), ενώ για ένα σημαντικό ποσοστό (32%), η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
– Καλύτερα ή χειρότερα ένα είναι σίγουρο: κινήθηκαν περισσότερο τα πιο φτηνά προϊόντα (46,8%) σε αντίθεση με τα πιο ακριβά (3,7%).
-Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το εύρημα του τρόπου κάλυψης των αναγκών σε προσωπικό. Η πλειοψηφία (74,5%) αναγκάστηκε να καλύψει το διευρυμένο ωράριο και το 22,3% επέλεξε να διευρύνει το ωράριο των μισθωτών του.
– Σχεδόν οι 4 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματά τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με πέρυσι.
– Τέλος, τα ¾ των επιχειρήσεων φαίνεται ότι κατάφεραν να καλύψουν τις φορολογικές υποχρεώσεις τους.
TA ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ για την κίνηση της αγοράς την περίοδο των Χριστουγέννων, σε μία στις δύο επιχειρήσεις ο τζίρος κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα από τα αντίστοιχα της προηγούμενης χρονιάς, σε μία στις τρεις παρέμεινε σταθερός και μία στις πέντε πραγματοποίησε υψηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με πέρυσι.
Από τις επιχειρήσεις που δήλωσαν ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν σε σύγκριση με την περυσινή χριστουγεννιάτικη εορταστική περίοδο, το 15% είχε πτώση έως και 10%, ενώ οι περισσότερες επιχειρήσεις (45%) είχαν μείωση από 11-20%. Τέλος, ποσοστό 17% κατέγραψε μείωση στις πωλήσεις του άνω του 41% (Πίνακες 6-7).
ΠΩΣ ΚΙΝΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ
Χριστούγεννα 2018 Χριστούγεννα 2017
Καλύτερα 17,6% 19,8%
Στα ίδια επίπεδα 30,3% 35,1%
Χειρότερα 51,1% 42,3%
ΔΓ/ΔΑ 1,0% 2,8%
Βεβαίως, οι βασικές αυτές διαπιστώσεις διαφοροποιούνται αισθητά ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης, το είδος αλλά και την περιοχή που είναι εγκατεστημένη.
Έτσι, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις, όσες δηλαδή, έχουν μεγαλύτερο τζίρο και απασχολούν προσωπικό, εμφανίζουν μια σαφώς καλύτερη εικόνα.
Το ίδιο ισχύει και εάν κάποιος εξετάσει τη γεωγραφική περιοχή στην οποία δραστηριοποιείται η επιχείρηση.
Στην Αττική και στη Νότια Ελλάδα περισσότερες επιχειρήσεις πήγαν καλύτερα σε σύγκριση με τη Βόρεια ή την Κεντρική Ελλάδα.
Τέλος, ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στον πολυπληθή και παραδοσιακό κλάδο της ένδυσης, ο οποίος καταγράφει χειρότερες επιδόσεις σε σύγκριση με άλλους κλάδους.
Η καλύτερη περίοδος των εορτών σύμφωνα με τη γνώμη του εμπορικού κόσμου ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα σε ποσοστό 45%, ενώ το 32% των επιχειρηματιών δήλωσε ότι την εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς υπήρχε εντονότερη αγοραστική κίνηση.
Τέλος, ένας στους πέντε επιχειρηματίες (22%) δεν διέκρινε κάποια διαφοροποίηση όσον αφορά στην αγοραστική κίνηση κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.
-Το 39% των επιχειρήσεων διέθεσε κάποια από τα προϊόντα τους σε χαμηλότερες τιμές, ώστε να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό.
-Το ύψος των προσφορών για την πλειονότητα των επιχειρήσεων, κυμάνθηκε είτε μεταξύ 10% έως 20%, είτε μεταξύ 20% έως 40%.
-Φαίνεται ότι σταδιακά η χρήση του πλαστικού χρήματος (πιστωτικών ή και χρεωστικών καρτών) εμπεδώνεται ως επιλογή από τους καταναλωτές σε σύγκριση με την υποχώρηση των μετρητών.
-Τέλος, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι σε πολύ υψηλό ποσοστό, περίπου 75%, οι επιχειρήσεις κατάφεραν να καλύψουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.
Εξ άλλου την ερχόμενη εβδομάδα ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις οι οποίες θα διαρκέσουν έως το τέλος Φεβρουαρίου. Ήδη στα καταστήματα έχουν τεθεί σε εφαρμογή προσφορές, ως είθισται λίγες ημέρες πριν την επίσημη έναρξης της εκπτωτικής περιόδου.
Τον Πολιούχο του, Άγιο Γεώργιο γιόρτασε σήμερα με ιδιαίτερα λαμπρότητα το Λάππα. Το πρωί τελέστηκε Πανηγυρική Θεία Λειτουργία, ενώ ακολούθησε… Διάβασε περισσότερα
Η Δύμη μπήκε στα πλέι άουτ και θα διεκδικήσει τη σωτηρία στην Α1 ΕΣΚΑ-Η. Αντίπαλος δέος είναι η Απολλωνιάδα, την… Διάβασε περισσότερα
Εξιχνιάστηκαν, μετά από μεθοδική έρευνα των αστυνομικών του Αστυνομικού Τμήματος Δυτικής Αχαίας, 30 περιπτώσεις φθοράς ξένης ιδιοκτησίας, που διαπράχθηκαν σε… Διάβασε περισσότερα
Η γιορτή του Αγίου Γεωργίου είναι «κινητή». Ορισμένες χρονιές ο Άγιος Γεώργιος γιορτάζει στις 23 Απριλίου και άλλα έτη μετατίθεται,… Διάβασε περισσότερα
Μέχρι την Κυριακή 12 Μαΐου θα είναι δεκτές οι αιτήσεις για συμμετοχή στις παιδικές κατασκηνώσεις της ΔΥΠΑ. Η σχετική πλατφόρμα… Διάβασε περισσότερα
Από τους αστυνομικούς Υπηρεσιών των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αχαΐας, Ηλείας, και Ακαρνανίας συνελήφθησαν πέντε άτομα και σχηματίσθηκαν συνολικά οκτώ δικογραφίες για… Διάβασε περισσότερα
This website uses cookies.