Άρθρο του Μιχαλη Βασιλάκη
…καθώς το υπουργείο Υποδομών φέρεται να έχει εξαντλήσει όλα τα πιθανά σενάρια για να κρατηθεί ο όμιλος Καλογρίτσα στις τέσσερις πρώτες εργολαβίες που έχει αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος. Εφικτό θεωρούν κύκλοι του υπουργείου τον στόχο να συμβασιοποιηθούν τα υπόλοιπα τέσσερα τμήματα του αυτοκινητόδρομου μέχρι τον ερχόμενο Νοέμβριο.
Για τα τέσσερα τμήματα που έχει δώσει τις υψηλότερες εκπτώσεις ο όμιλος Καλογρίτσα επικρατέστερο σενάριο είναι πλέον να κληθούν να καταθέσουν δικαιολογητικά οι εταιρείες που κατατάχθηκαν δεύτερες για κάθε εργολαβία, για να προχωρήσουν στην υπογραφή των ισάριθμων συμβάσεων.
Το σύνολο του έργου έχει προϋπολογισμό 436,2 εκατ. ευρώ. Το ύψος της χρηματοδότησης που έχει εξασφαλιστεί από την ΕΕ ανέρχεται στο ποσό των 293 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος Καλογρίτσα έχει αναλάβει συνολικά τέσσερις εργολαβίες με συμβατικό προϋπολογισμό 252 εκατ. ευρώ και περίπου 115 εκατ. ευρώ μετά τις εκπτώσεις άνω του 50% που δόθηκαν. Συγκεκριμένα, έχει προσφέρει έκπτωση 53,05% για το πρώτο τμήμα (Πύργος – Δουναίικα), 55,32% για το δεύτερο (Δουναίικα – Αμαλιάδα), 57,45% για το τρίτο (Αμαλιάδα – Κυλλήνη) και 50,39% για το τέταρτο (Κυλλήνη – Βάρδα).
Καταβλήθηκε προσπάθεια από το υπουργείο ώστε τα τέσσερα επίμαχα τμήματα να ανατεθούν σε κάποιο μεγάλο κατασκευαστικό όμιλο, αλλά αυτή δεν καρποφόρησε (σύμφωνα με μια εκδοχή λόγω των μεγάλων εκπτώσεων που είχε προσφέρει ο πρώτος μειοδότης).
Στον αντίποδα οι υπηρεσίες του υπουργείου εκτιμούν πως υπάρχει η δυνατότητα συμβασιοποίησης των τεσσάρων τελευταίων τμημάτων του οδικού άξονα μέσα στον Νοέμβριο. Πρόκειται για τα τμήματα:
Βάρδα – Σαγαίικα (μειοδότησε η κοινοπραξία Ξανθάκης – Ιντερκάτ με έκπτωση 49,90%),
Σαγαίικα – Κάτω Αχαγιά (μειοδότησε η DG Infrastrutture με έκπτωση 53,40%),
Κάτω Αχαγιά – ΒΙΠΕ Πάτρας (μειοδότησε η Ιντερκάτ με έκπτωση 50,99%) και
ΒΙΠΕ Πάτρας – Μιντιλόγλι (μειοδότησε πάλι η GD Infrastrutture, που συνεργάζεται με τη Μηχανική ΜΗΧΚ 0,00%, με έκπτωση 52,4%).
Οι τέσσερις τελευταίες εργολαβίες έχουν προχωρήσει με το νέο νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις (οι δύο τελευταίες έγιναν με ηλεκτρονική δημοπρασία). Μάλιστα, κάποια από αυτά τα σχήματα κινούνται ήδη για την στελέχωση των εργοταξίων τους, αναζητώντας στην αγορά άτομα και συνεργάτες με εμπειρία στην κατασκευή μεγάλων οδικών αξόνων. Σύμφωνα με πληροφορίες, από τους τέσσερις προσωρινούς αναδόχους ζητήθηκαν δικαιολογητικά και οι αποφάσεις κατακύρωσης έχουν σταλεί για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο προκειμένου οι εργολαβίες να πάρουν το δρόμο της συμβασιοποίησης. Θα ακολουθήσει η διαδικασία της εξασφάλισης εγγυητικών επιστολών από τράπεζες για τους μειοδότες και εφόσον δεν υπάρξουν εκπλήξεις, θα προχωρήσει η διαδικασία της υπογραφής συμβάσεων.
Οι φορολογούμενοι που έχουν υπαχθεί στον εναλλακτικό τρόπο φορολόγησης για το εισόδημα τους που προκύπτει στην αλλοδαπή, καταβάλλουν ετησίως αυτοτελώς… Διάβασε περισσότερα
Μήνυμα στη Βόρεια Μακεδονία έστειλε, μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του στην ΕΡΤ, το… Διάβασε περισσότερα
Ο Εθνικός Σαγεΐκων επιστρέφει στη δράση από τη νέα σεζόν. Η ιστορική ομάδα διαμόρφωσε το νέο της Δ.Σ. και πλέον μπαίνει στη νέα εποχή… Διάβασε περισσότερα
Φέτος για πρώτη φορά το Δημοτικό Σχολείο του Κάτω Μαζαρακιου έλαβε μέρος στον 13ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης <<Η ζωή στο σχολείο… Διάβασε περισσότερα
Συναγερμός στον ΕΟΔΥ μετά τον θάνατο 3,5 ετών παιδιού από παρβοϊό. Ο Οργανισμός απέστειλε έγγραφο σε όλους τους Ιατρικούς Συλλόγους… Διάβασε περισσότερα
Αναστάτωση επικράτησε τη νύχτα στα Ζαρουχλέικα της Πάτρας και πιο συγκεκριμένα στην οδό Σταμούλη Στράτου, πίσω από το 29ο Δημοτικό… Διάβασε περισσότερα
This website uses cookies.