Lifestyle

Ο Θ. Τουμπουλης μας μιλά για την περιοδεία του με τις Εκκλησιάζουσες του Α. Ρήγα

Θ. Τουμπουλης
Γράφτηκε από Westcity Team
 
 
 
 

Ο Θ. Τουμπουλης μας μιλά στο westcity.gr για την περιοδεία του με τις Εκκλησιάζουσες του Α. Ρήγα.

Θανάση, καλοκαίρι 2018 και σε βρίσκει σε μια «Ελλάδα που χορεύει» με τις Εκκλησιάζουσες του Αριστοφάνη αλλά και ως μέλος της παραγωγής.

Δόξα τον θεό. Συμμετέχω ως ηθοποιός ( ενσαρκώνω την Κασταλία μια γυναίκα από τον Κάυκασο), συμμετέχω στα διασκευασμένα χορικά αλλά και ως μέλος στην παραγωγή της παράστασης.

Πες μας γιατί κάποιος πιστεύεις ότι πρέπει να δει την συγκεκριμένη παράσταση;

Είναι πολλοί οι λόγοι αλλά θα σας πω τους δυο πιο σημαντικούς. Ο πρώτος είναι ότι είναι έργο του Αριστοφσνη. Ενός Αριστοφάνη που υμνεί την δημοκρατία αλλά θίγει και άφοβα και τα κακώς κείμενά της. Είναι ένα έργο το οποίο μας δείχνει με τον πιο αντικειμενικό τρόπο πως δεν είναι ο Αριστοφάνης επίκαιρος αλλά ότι η ελληνική φυλή παραμένει η ίδια τόσες χιλιάδες χρόνια.

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι είναι διασκευή και όχι μετάφραση, δια χειρός Αλεξάνδρου Ρήγα. Ο Αλέξανδρος έχει κρατήσει χρονολογικά την γραφή (400 πΧ στην αρχή της παρακμής της δημοκρατίας) και δεν έχει σχεδόν καμία αναφορά στο σήμερα. Η μόνη σημαντική και αξιόλογη διαφορετικότητα από το το κείμενο του Αριστοφάνη είναι πως έχει ανεβάσει στην σκηνή όχι γυναίκες αποκλειστικά Αθηναίες αλλά απ όλο τον τότε γνωστό ελληνικό κόσμο. Π.χ. Σπάρτη , Μακεδονία , Σικελιά κ.α. Φυσικά με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γλώσσας ενδυμασίας και της ιδιαιτερότητας της κάθε περιοχής.

Σημαντικό επίσης για την παράσταση είναι ότι συμμετέχουν 27 ταλαντούχοι και μοναδικής ερμηνείας ηθοποιοί. Αν εξαιρέσεις φυσικά τους κεντρικούς ρόλους με τον Γιώργο Κωσταντίνου τον Δημήτρη Σταρόβα τον Χάρη Γρηγορόπουλο τον Μελέτη Ηλία τον Γιάννη Κρητικό τον Ιβαν Σβιτάΐλο τον Κωσταντίνο Ζαπάρα και την μοναδική γυναίκα του θιάσου αλλά και της υποκριτικής Σοφίας Μουτίδου, θέλω να σας πω ότι και όλοι οι υπόλοιποι χαραχτήρες δεν υπολείπονται στο παραμικρό.

Είναι έτσι δομημένο το έργο που όλοι ανεξαιρέτως οι ηθοποιοί ξετρυβουν το ταλέντο τους. Επίσης ένα μοναδικό εύρημα του Αλεξάνδρου είναι ότι για χορικά διασκεύασε αναλόγως τραγούδια και μουσική από όλα τα μέρη της Ελλάδας. Από Μακεδονία μέχρι Κρήτη από τα «γαμοτράγουδα» της Σαμίου έως τα τσάμικα της Ηπείρου. Τελος θέλω να πω ότι στην σκηνή ενσωματωμένοι με τους ηθοποιούς, εμφανίζονται και χορεύουν
κατά τόπους χορευτικοί σύλλογοι.

Την Τετάρτη και Πέμπτη 25 & 26 Ιουλίου θα είστε στην Πάτρα;

25 και 26 Ιουλίου το ταξίδι μας σε όλη την Ελλάδα κάνει στάση στην Πάτρα στο Αρχαίο Ωδείο της πόλης. Ελπίζω και εύχομαι οι κάτοικοι της πόλης αλλά και οι συντοπίτες μου να δώσουν και τούτη την φορά την εμπιστοσύνη τους στο έργο του Ρήγα. Και πιστέψετε είναι μια παράσταση που δεν υπάρχει περίπτωση να μην “ξαλαφρώσει” κανείς.

« Σας περιμένουμε λοιπόν στις Εκκλησιάζουσες που στήνουν έναν χορό γεμάτο κέφι και όρεξη και δίνουν στη ζωή τον χώρο και το χρώμα που της ανήκει. Η ζωή, η πολιτική, η ισότητα, το γέλιο, η χαρά, η δημοκρατία και το θέατρο… ανήκουν σε όλους. Και οι Εκκλησιάζουσες του Αλέξανδρου Ρήγα αυτό το καλοκαίρι μας θυμίζουν ποιες είναι και ποιοι είμαστε»

Ευχαριστούμε & ευχόμαστε κάθε ομαδική και προσωπική χαρά και επιτυχία.

Κ εγώ ευχαριστώ για τον χρόνο και τον χώρο στον ιστότοπο σας, που μου δώσατε. Και εύχομαι να μην σταματήσει την προσπάθειά του για την αντικειμενική καταγραφή και ανάδειξη που κάνει για τα «καλώς και κακώς κείμενα» της περιοχής μας.