Τοπικά

Οσα είπε ο Άκης Μπαχράς στο Περιφερειακό Συνέδριο

 
 
 
 

Στην παρέμβασή του ο Βοηθός Δημάρχου σε θέματα Παιδείας του Δήμου Δυτικής Αχαΐας κ. Ξενοφών Μπαχράς έκανε αρχικά αναφορά στις σχολικές κοινότητες που υπάρχουν στο Δήμο Δυτικής Αχαΐας και αναφέρθηκε στην καλή συνεργασία που υπάρχει ανάμεσα στη Δημοτική Αρχή και στους υπεύθυνους για την Παιδεία στο Νομό μας (Περιφερειακή Δ/νση Παιδείας, Α/βάθμια και Β/βάθμια εκπαίδευση Νομού Αχαΐας).

Κάνοντας μία αναδρομή, αναφέρθηκε στον καταστροφικό σεισμό της 8ης Ιουνίου 2008 και στα τεράστια προβλήματα που δημιουργήθηκαν στα σχολικά συγκροτήματα σε όλη σχεδόν την επικράτεια του Δήμου, εστιάζοντας στο γεγονός ότι η άψογη συνεργασία της Περιφέρειας και του Δήμου Δυτικής Αχαΐας είχε σαν αποτέλεσμα την τελευταία πενταετία να έχουμε τη δημιουργία πέντε (5) νέων υπερσύγχρονων σχολικών συγκροτημάτων στο Δήμο μας και συγκεκριμένα:

το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κ.Αχαΐας, το Γυμνάσιο Κ.Αχαΐας, το Γυμνάσιο Λουσικών, το Δημοτικό Σχολείο Λάππα και το Γυμνάσιο Λάππα. Τόνισε όμως το γεγονός ότι δυστυχώς υπάρχουν ακόμα μαθητές που τα σχολεία τους λειτουργούν σε λυόμενους οικίσκους.

Τόνισε στον Υπουργό ότι η Δημοτική Αρχή κάνοντας ιεράρχηση στις ανάγκες των σχολείων -3ο Νηπιαγωγείο Κ.Αχαΐας, Δημοτικό Σχ. Λακκόπετρας, Δημοτικό Σχ. Σαγείκων και Γυμνάσιο και Λυκειακές τάξεις Ριόλου- έχει σαν πρόσταγμα τη δημιουργία του Ειδικού Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Κ.Αχαΐας, διότι είναι ανεπίτρεπτο παιδιά με ιδιαίτερες δεξιότητες εν έτη 2018 να στεγάζονται σε λυόμενους οικίσκους. Έχει ξεκινήσει συνεργασία με τις κτιριακές υποδομές, οι οποίες αποστέλλοντάς τους όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά θα προβούν στην δωρεάν εκπόνηση των μελετών.

Ζήτησε από τον Υπουργό τη βοήθεια για την εξεύρεση χρηματοδότησης είτε από το Υπουργείο είτε σε συνεργασία με τη Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και ανέφερε ότι είναι λυπηρό εν έτη 2018 οι λυόμενοι οικίσκοι να θεωρούνται είδος πολυτελείας και να υπάρχει μία άτυπη διαμάχη μεταξύ των Δήμων και των κτιριακών υποδομών για την εξεύρεσή τους.

Ευχαρίστησε την Κυβέρνηση για τη δημιουργία του Δημόσιου Ι.Ε.Κ. στο Δήμο Δυτικής Αχαΐας και αναφέρθηκε στα πολλαπλά οφέλη που προκύπτουν από αυτό.

Έγινε ειδική αναφορά στη χρηματοδότηση του Υπουργείου προς τους Δήμους (λειτουργικά και επισκευαστικά) τονίζοντας ότι τα χρήματα δεν επαρκούν στο ελάχιστο για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών. Ενδεικτικά ανέφερε ότι η μία από τις τέσσερις δόσεις της επιχορήγησης ΚΑΠ για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων ανέρχεται στο ποσό των 81.000,00€, όταν τέλος του 2010 αθροιστικά στους 4 πρώην Δήμου, από τους οποίους αποτελείται ο σημερινός Δήμος Δυτικής Αχαΐας, ανερχόταν στο ποσό των 400.000,00€ περίπου.

Τέλος αναφέρθηκε ειδικά στις μεταφορές μαθητών διότι ο Δήμος αποτελείται από 110 χωριά και αυτή τη στιγμή υπάρχουν μαθητές στα απομακρυσμένα χωριά οι οποίοι δεν μεταφέρονται στα σχολεία τους και παρακάλεσε άμεσα οι υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου σε συνεργασία με την Περιφέρεια, να προβούν στην εξεύρεση λύσης.
Πιεσμένος από το Προεδρείο για το χρονικό περιθώριο της παρέμβασης, δεν πρόλαβε να θέσει όλα τα ζητήματα και πρόταξε ως τελευταίο θέμα το ζήτημα των συμβασιούχων καθαριστριών.

Τόνισε ότι η συνεισφορά τους είναι τεράστια στην καθημερινή λειτουργία των σχολείων και στην εξασφάλιση των υγιεινών συνθηκών των παιδιών μας. Αναφέρθηκε στην κατανόηση των δυσκολιών λόγω κρίσης για την μονιμοποίησή τους, κάνοντας γνωστή όμως τη θέση της δημοτικής αρχής και την επιθυμία της για την μονιμοποίησή τους, δηλώνοντας ότι καθένας έχει δικαίωμα στην εργασία.

Δυσαρεστημένος από την όλη κατάσταση, ανέφερε ότι όχι μόνο οι μισθοί τους είναι πενιχροί, ενδεικτικά ανέφερε ότι μία καθαρίστρια μπορεί να παίρνει το ποσό των 200,00€ για τον καθαρισμό ενός σχ. συγκροτήματος, είναι ντροπιαστικό να μην πληρώνονται και στη ώρα τους κάθε μήνα, στέλνοντας το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. τα χρήματα ανά τετράμηνο και κάθε χρόνο να φθάνουμε στο σημείο οι γυναίκες να πληρώνονται στις 23/12 στις 6 το απόγευμα.

Ευχαρίστησε τον Υπουργό για την επίσκεψή του στην Πάτρα και δεσμεύθηκε για μια μελλοντική συνάντηση συνεργασίας στο Υπουργείο Παιδείας.