Τα παραπάνω βεβαια όπως άλλωστε προκύπτει από το κείμενο της έκθεσης «Των Διαρκών Επιτροπών Οικονοµικών Υποθέσεων , Κοινωνικών Υποθέσεων και Παραγωγής και Εμπορίου» για το νομοσχέδιο με τις διατάξεις για το μέρισμα, θα εξειδικεύσει η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί μετά την ψήφιση του σχεδίου νόμου από την Ολομέλεια της Βουλής.
Παράλληλα ορισμένες τεχνικές ενστάσεις εκφράζει η επιστημονική υπηρεσία της Βουλής στις διατάξεις του νομοσχεδίου.
Σύμφωνα με την επιστημονική επιτροπή το υπό συζήτηση και ψήφιση νοµοσχέδιο, το οποίο χαρακτηρίσθηκε από την Κυβέρνηση ως κατεπείγον, όπως διαµορφώθηκε κατά την κοινή συνεδρίαση των Διαρκών Επιτροπών Οικονοµικών Υποθέσεων, Κοινωνικών Υποθέσεων και Παραγωγής και Εµπορίου, Τεχνικού, αναφέρει ότι δεδοµένου ότι το διανεµόµενο ποσό Κοινωνικού Μερίσµατος «δύναται να αυξηθεί, εφόσον το επιτρέπουν οι δηµοσιονοµικές συνθήκες», πρέπει να τεθούν συγκεκριµένα δηµοσιονοµικά κριτήρια, τα οποία θα ληφθούν υπόψη για την τυχόν προσαύξησή του κατά την έκδοση της ως άνω κοινής υπουργικής απόφασης (πρβλ. άρθρο 15 ν. 4472/2017).
Επί του άρθρου 3 η υπηρεσία της Βουλής αναφέρει ότι με την προτεινόµενη διάταξη ορίζεται ότι µε «απόφαση του Υπουργού Οικονοµικών δύναται να καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισµό, πλήρως ή µερικώς, το κόστος παροχής Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας, µε αντίστοιχη πίστωση ως εισροή του ειδικού διαχειριστικού λογαριασµού για τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας που τηρεί ο αρµόδιος διαχειριστής, σύµφωνα µε την παρ. 8 του άρθρου 55 του ν. 4001/2011 (Α’ 179)». Αυτονόητο είναι, προκειµένου η ανωτέρω προβλεπόµενη χρηµατοδότηση να είναι σύµφωνη µε τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων, ότι θα καλύψει αποκλειστικώς το κόστος παροχής Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας, και όχι άλλα κόστη των προµηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας.