Τοπικά

Κατσουγκράκης: Για τον αντισυνταγματικό νόμο για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης

Γράφτηκε από Westcity Team
 
 
 
 

Ο υπεύθυνος του τομέα Παιδείας…

…Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας της Ν.Ο.Δ.Ε. Αχαΐας, Δρ. Νίκος Κατσουγκράκης με αφορμή την απόφαση της Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας περί Αντισυνταγματικότητας του Ν. 4327/2015 που αφορά την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ για μια φορά ακόμα είναι έκθετη για τις αποφάσεις της στον ελληνικό λαό και στον χώρο της εκπαίδευσης ειδικότερα. Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, έκρινε αντισυνταγματικό τον νόμο 4327/2015 των Μπαλτά-Κουράκη. Είναι πρωτοφανές στα χρονικά της εκπαίδευσης να κρίνεται αντισυνταγματικός νόμος για τις επιλογές Στελεχών, από το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο. Πρόκειται για το χρονικό μιας ιδεοληπτικής γκάφας της Κυβέρνησης. Για μια απόφαση κόλαφο.

Αποδείχτηκε περίτρανα ότι η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, έρμαιο των εμμονών των συνδικαλιστικών συντεχνιών νομοθετεί για μια ακόμα φορά χωρίς σεβασμό σε θεμελιώδεις αρχές του Κράτους Δικαίου.

Οι μεθοδεύσεις αυτές που προωθούν την αναξιοκρατία και την αδιαφάνεια στο Δημόσιο, δεν μακροημερεύουν. Το επιβεβαιώνει η πραγματικότητα.

Μετά το Νόμο Παππά για τις τηλεοπτικές άδειες, τις Υπουργικές Αποφάσεις Πολάκη για τις απομακρύνσεις των διοικητών νοσοκομείων, ήρθε ο Νόμος “Μπαλτά-Κουράκη” να προστεθεί στον πλούσιο κατάλογο των πολιτικών της κυβέρνησης που καταρρέουν ως αντισυνταγματικές. Μιας κυβέρνησης που κατά τα λοιπά πρεσβεύει ότι είναι κάθε λέξη του Συντάγματος.

Πιστεύουμε ότι ένα τόσο σοβαρό θέμα, όπως η επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης, δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται αποσπασματικά, με προχειρότητα και συνεχείς παλινωδίες, αλλά και χωρίς κανένα διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα.

Η ελληνική πατέντα με την οποία οι Σύλλογοι Διδασκόντων μετατράπηκαν σε Συμβούλια Επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων δεν έχει καμία επιστημονική βάση και δεν εφαρμόζεται σε κανένα εκπαιδευτικό σύστημα. Οδήγησε σε ομαδοποιήσεις, συγκρούσεις και πελατειακές σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών, οι οποίες διατάραξαν το ήρεμο σχολικό κλίμα και τη συνεργατική δράση και οδήγησαν σε υποβάθμιση λειτουργίας του δημόσιου σχολείου.

Οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων πρέπει να επιλέγονται με αυστηρά κριτήρια και να αξιολογούνται για το έργο τους και οι σχολικές μονάδες και όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να αυτοαξιολογούνται με στόχο την ανατροφοδότηση και την βελτίωση της λειτουργίας τους.

Είμαστε σίγουροι ότι η μελλοντική κυβέρνηση της Ν.Δ. θα προχωρήσει στην ψήφιση και εφαρμογή ενός νέου νόμου επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, διαφανούς και αξιοκρατικού που θα επιβραβεύει τους άξιους και ικανούς εκπαιδευτικούς, που θα είναι κοινά αποδεκτός και θα στηρίζεται σε συγκεκριμένα κριτήρια. Κριτήρια που πρέπει να είναι αντικειμενικά και μετρήσιμα και να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της θέσης στελέχους ως προς τη γνώση και την εμπειρία, ώστε να οδηγηθούμε σε πιο ποιοτική λειτουργία των Σχολικών Μονάδων, αλλά και σε αναβάθμιση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου μέσα σε κλίμα συνεργασίας και συλλογικότητας που τόσο έχει ανάγκη σήμερα το δημόσιο σχολείο.