Πρόκειται για ένα τμήμα με μήκος περίπου 37χλμ που με τη λειτουργία του θα αποτελέσει ανάσα για τους οδηγούς και θα μειώσει δραστικά τα υπό κατασκευή τμήματα.
Στην περίπτωση που ο στόχος καταστεί εφικτός, τότε η απόσταση από την Αθήνα μέχρι το Ξυλόκαστρο θα γίνεται σε περίπου 1 ώρα ενώ θα μειωθεί και απαιτούμενος χρόνος μέχρι την Πάτρα κατά περίπου 15 λεπτά.
Σήμερα η διέλευση του Πάτρα-Κόρινθος γίνεται σε 120χλμ συνεχόμενων εργοταξίων και απαιτεί προσεκτική οδήγηση διάρκειας σχεδόν 2 ωρών σε κανονικές συνθήκες.
Το τμήμα Κόρινθος-Ξυλόκαστρο θα είναι ένας σύγχρονος κλειστός ανισόπεδος αυτοκινητόδρομος και θα διαθέτει 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση.