Τοπικά

Επιτυχημένο το πρόγραμμα CULTURE & SHOPPING

Γράφτηκε από Westcity Team
 
 
 
 

Επιτυχημένο το πρόγραμμα

CULTURE & SHOPPING που έχει σχεδιάσει και υλοποιεί το Επιμελητήριό Αχαΐας. Για 3η συνεχή χρονιά, έχει σαν στόχο να κάνει την Πάτρα γνωστή σαν πόλη για αγορές και ψυχαγωγία, αξιοποιώντας κατά βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Αποτελεί μοναδικό θρησκευτικό προορισμό,  αλλά και την ιστορία της από την Μυκηναϊκή και την Ρωμαϊκή εποχή με το σύγχρονο αρχαιολογικό μουσείο.

Σε συνεργασία με γνωστούς tour operators που φέρνουν τουρίστες στην ευρύτερη περιοχή για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, προγραμματίζουμε εκδρομές στην πόλη με στόχο να επισκεφθούν

  • οι Ρώσοι τον ναό του Αποστόλου Ανδρέα και μετά επί τετράωρο παραμένουν στην πόλη.
  • και αντίστοιχα οι Γάλλοι και Γερμανοί στο ίδιο πρόγραμμα αφού επισκεφθούν το αρχαιολογικό μουσείο.
  • ειδικά για τους Γερμανούς υπάρχει και πρόγραμμα για την Αχαία Κλάους.

Για την δράση αυτή συνεργάστηκαν οι tour operators MOUZENIDIS, TEZ TOURS και TUI. Επίσης συνεργασία με την TEZ TOURS ξεκίνησε την φετινή χρονιά. To πρώτο δεκαήμερο του Οκτώβρη ολοκλήρωσαν την δραστηριότητά τους οι MOUZENIDIS & TEZ και η TUI ολοκληρώνει στο τέλος Οκτωβρίου.

Από το σύνολο των εκδρομέων προς Αχαΐα (και από τους τρεις tour operators), επισκέφθηκαν την Πάτρα, με οργανωμένες εκδρομές ανά εβδομάδα, συνολικά 2.584 άτομα. Οι εκδρομές πραγματοποιήθηκαν από τον Ιούνιο έως τον Οκτώβριο.

Αναλυτικά:

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ TUI MOUZENIDIS TEZ TOUR ΣΥΝΟΛΑ
Αριθμός αφίξεων 12.000 10.000 11.000 33.000
Αριθμός εκδρομών 37 25 12 74
Συμμετοχή (σε άτομα) 1.187 1.000 397 2.584

Ταυτόχρονα, υπολογίζεται, με στοιχεία δικά τους, πως επισκέφθηκαν την πόλη επιπλέον 3.000 τουρίστες κατ’ εκτίμηση. Ολοι αυτοί  εκτός οργανωμένων εκδρομών, οι οποίοι με τους χάρτες από τα ξενοδοχεία, επισκέφθηκαν τα αξιοθέατα και έκαναν τις αγορές τους στην πόλη. Αυτό μεταφράζεται  ότι ήλθαν στην πόλη περίπου το 15% των αφιχθέντων στην ευρύτερη περιοχή για θερινές διακοπές.

Ως κίνητρο για αγορές και ψυχαγωγία,

εφέτος για πρώτη χρονιά εφαρμόστηκε το πρόγραμμα WIN-WIN , με αρκετά θετικά αποτελέσματα αλλά και προοπτικές για να έχει μεγαλύτερη ανταπόκριση. Πιο συγκεκριμένα εκδώθηκαν και μοιράστηκαν κουπόνια στα καταστήματα που συμμετέχουν στην δράση, τα οποία λάμβαναν οι τουρίστες-καταναλωτές ανάλογα με τις αγορές τους. Εν συνεχεία κατά την επιστροφή τους γινόταν κλήρωση με δώρα ένα λεύκωμα του Πατρινού Καρναβαλιού – έτσι προβάλαμε και τον χειμερινό τουρισμό της πόλης – και τοπικά κρασιά. Ήταν ένα πρόγραμμα που παρά τις δυσκολίες της πρώτης εφαρμογής, έδειξε ότι είναι ένα σημαντικό κίνητρο για αγορές και κατανάλωση. Είναι σαφές δε ότι για την εφαρμογή του χρειάστηκε συντονισμός με γραπτές οδηγίες και παρακολούθηση προς τους καταστηματάρχες, τους υπαλλήλους και τους αρχηγούς των εκδρομών .

Για την υποστήριξη του έργου CULTURE & SHOPPING,

δημιουργήθηκαν και τυπώθηκαν 20.000 χάρτες σε τέσσερις γλώσσες (Αγγλικά, Γερμανικά, Ρώσικα και Γαλλικά) και διανεμήθηκαν

  • Στους tour operators με τους οποίους συνεργαζόμαστε, ως προβολή της περιοχής αλλά και χρηστικό εργαλείο για τις επισκέψεις των τουριστών, οι οποίοι ανανεώνονται συνεχώς.
  • Σε τριάντα ξενοδοχεία της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής της Αχαϊας τα οποία προσφέρονται, σε ειδικά stands του Επιμελητηρίου.

Τα ξενοδοχεία έκαναν μεγάλη χρήση των χαρτών-οδηγών και με συνεργασία μας τους διαθέτουν στους πελάτες τους πολλά δε ξενοδοχεία ζητούν επαναληπτικές παραδόσεις όπως τα patras smart Ηotel, Castello, porto rio, Castello city, Mediterrane, City Loft κ.α.

Οι χάρτες αυτοί είναι οι μοναδικοί οδηγοί που κυκλοφορούν στην πόλη και ως αποτέλεσμα τους ζητούν διάφοροι φορείς και οργανώσεις για να τους κάνουν χρήση σε εκδηλώσεις τους. Στα πλαίσια αυτά έχουμε δώσει, μετά από ζήτηση, στον Δήμο της Πάτρας, στον ΣΚΕΑΝΑ, σε Συνέδρια του Πανεπιστημίου, σε συλλόγους για διάθεση σε προσκεκλημένους τους όπως πρόσφατα στο Λύκειο Ελληνίδων

Καταγράφοντας την ανάγκη αυτή, θα πρέπει να εξετάσουμε την πιθανότητα έκδοσης ενός εντύπου, χρηστικού όσον αφορά το μέγεθος, για προβολή συνολικά της Αχαϊας, που να διανέμεται σε εκθέσεις αλλά και να διατίθεται από όλα τα ξενοδοχεία της περιοχής μας.

Να σημειώσουμε πως για την ενημέρωση των επισκεπτών της πόλης μας έχουν ετοιμαστεί δύο χάρτες προβολής με όλα τα αξιοθέατα διαστάσεων 2,5 Χ 2,5 μ. σε Αγγλικά Ρώσικα που θα τοποθετηθούν στην Αγίου Νικολάου και Ρήγα Φεραίου σε χώρο που μας έχει διαθέσει ο ΣΚΕΑΝΑ.

Η προσπάθεια είναι να αναπτύξουμε τον τουρισμό πόλης

με αυτές τις δράσεις και με άλλες που θα σχεδιαστούν μελλοντικά, όμως στην προσπάθεια αυτή θα πρέπει να συμμετέχουν πολλοί. Το αναφέρουμε αυτό γιατί κατά την διάρκεια της δράσης μας έχουν αναφερθεί αλλά και έχουμε καταγράψει προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπισθούν και είναι τα ακόλουθα.

Ως εικόνα πόλης στο κέντρο έχουμε σημαντικά προβλήματα με την καθαριότητα, όπως κάδοι γεμάτοι και απορρίμματα γύρω από αυτούς. Επίσης κάδοι μικροί που είναι μονίμως γεμάτοι σε άθλια κατάσταση. Οι πλατείες του κέντρου ατημέλητες και στην Όθωνος Αμαλίας κατά μήκος της γραμμής του τραίνου η εικόνα είναι απαράδεκτη, χορτάρια, σκουπίδια, κλαδιά και μπάζα, από το κέντρο έως και τον Άγιο Ανδρέα.

Ο χώρος στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων που είναι στο κάτω μέρος της Τριών Συμμμάχων είναι μονίμως κατειλημμένος από Ι.Χ. αυτοκίνητα που αγνοούν τις σημάνσεις και προκαλούν σοβαρά προβλήματα στην στάθμευση των τουριστικών λεωφορείων. Έχουμε συνεργασθεί με την τροχαία, έχουν κάνει παρεμβάσεις αλλά το πρόβλημα συνεχίζεται.

Επίσης ένα σημαντικό πρόβλημα είναι η μόνιμη παρουσία επαιτών στο προαύλιο του ναού του Αποστόλου Ανδρέα. Ο ναός είναι παγκόσμιο σύμβολο της Ορθοδόξου Χριστιανικής Θρησκείας, βρίσκεται την πόλη μας, ενισχύει σε απόλυτο βαθμό τον τουρισμό πόλης και πρέπει οι επισκέπτες να προστατευτούν από την παρουσία και ενόχληση των ρομά επαιτών.

Στα θέματα αυτά θα πρέπει να αναλάβουμε πρωτοβουλίες και να απαιτήσουμε βελτιώσεις από τους αρμοδίους.

Συμπερασματικά

Για μια ακόμη φορά η αγορά της Πάτρας για το διάστημα από Ιούνιο έως Οκτώβριο ένιωσε από τις επισκέψεις των τουριστών το έργο του Επιμελητηρίου Αχαΐας.

Και αυτό, σε μια περίοδο που τα τουριστικά έσοδα παρουσίασαν μεγάλη πτώση καθώς όλοι οι μήνες εκτός του Μαρτίου κινήθηκαν πτωτικά.

Θα πρέπει να επισημανθεί όμως, ότι από τους τρεις tour operators που έχουν επιλέξει την Πάτρα, την Αχαΐα και την ευρύτερη περιοχή ως τουριστικό προορισμό, με ένα σύνολο τουριστών που ανέρχεται σε 33.000 επισκέπτες, δημιουργείται μια σημαντική αλληλεπίδραση στην τοπική οικονομία. Ο τουρισμός που εξυπηρετείται ακόμα και με το πρόγραμμα “all inclusive”, καταναλώνει προϊόντα από τοπικές επιχειρήσεις δημιουργώντας έτσι μία αύξηση της κατανάλωσης και της ενεργούς ζήτησης της τοπικής οικονομίας. Και έχουμε χρέος να ενισχύσουμε αυτή την προσπάθεια και με δράσεις και παρεμβάσεις να ανεβάζουμε συνεχώς τα ποσοστά επισκεψιμότητας στην περιοχή.